Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Senaste mens 16 mars.
Idag 8+0
Beräknad förlossning 20 december.
Jag tecknade gravidförsäkring hos TryggHansa igår. Den variant som är gratis. Jag var lite förvånad förra gången för jag trodde att vi som en konsekvens av att ha gravidförsäkring skulle få en hel hög erbjudanden om barnförsäkringar, men det uteblev helt!
Hustrun är rejält illamående, kräktes igår, har ont i magen, avskyr olika lukter och har mycket saliv som rinner och lite ont i sidan av ryggen. Hon stannade hemma från skolan idag.
Igår kväll, i sägen (samsovning), råkade vår lilla treåring sparka hustrun riktigt hårt i magen. Jag vet förstås att det nästan säkert är helt ofarligt, men det är klart att jag känner mig lite orolig ändå. Fick nästan panik när hustrun ringde mig när jag var på väg till jobbet imorse, men det var om något helt annat.
För att svara på en fråga ovan: Ja, jag är lätt överviktig .... hustrun också!
UL får vi nog inte förrän i slutet av juli eller början av augusti i vårt landsting.
Nej, vi har ännu inte skrivit in oss hos BM. Det känns som att vi väntar ett tag till, som att vi har en rolig hemlighet bara vi två, som vi kan bevara för oss själva ett litet tag till. Och så blir det så himla länge mellan inskrivningen och nästa besök hos BM om man går tidigt.