• Anonym (Drogtest THC)

Drogtest indraget körkort, positiv vad händer?

Hej!

Jag ska på provtagning idag och vet att jag är positiv på THC. De tar dock inte alltid UP för eg tar jag främst prover för alkohol. Dock ganska stor risk dom tar idag. Har knappt rökt på öht förut så det var ju dumt att testa nu.

Jag har gjort 2 prover redan som var bra. Jag var magsjuk gång två, så sköt upp det. Jag har meddelat att jag var på semester en vecka (förra, och det är sant). Inget prov då, bara i förebyggande syfte. Det är ok att göra så men ser ju ändå inte bra ut med tanke på uteblivit en gång redan plus ev idag med.

Vill hitta på en ursäkt idag men eftersom jag faktiskt uteblev en annan gång är väl det jävligt dumt? Isf vilken ursäkt? Frågan är om det är bättre eller sämre att gå dit och visa positivt?

Vilka konsekvenser får det ena eller andra?

• Svar på tråden Drogtest indraget körkort, positiv vad händer?
  • klyban

Har du blivit av med körkort och testas positivt för THC, ja då kommer du få vänta bra länge på det där kortet.

• Anonym (Stina)

Du vill inte ha tillbaka körkortet eller?

• Anonym (suck)

Stå för att du är en omogen och knarkande person som INTE ska ha ett körkort förrän du har växt upp.

• Anonym (Meh)
    Anonym (suck) skrev 2017-05-04 15:00:21 följande:

Stå för att du är en omogen och knarkande person som INTE ska ha ett körkort förrän du har växt upp.

Problemet är inte att man knarkar, kan väl folk få göra - problemet är ju kombinationen att knarka och att köra bil. En "knarkare" (= person som använder en drog) kan gärna få ha ett körkort, så länge hen inte knarkar när hen kör.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Meh) skrev 2017-05-04 15:03:21 följande:
    Problemet är inte att man knarkar, kan väl folk få göra - problemet är ju kombinationen att knarka och att köra bil. En "knarkare" (= person som använder en drog) kan gärna få ha ett körkort, så länge hen inte knarkar när hen kör.
    Knark förstör hjärnan så dom ska inte ha körkort alls!
  • Anonym (Meh)
    Anonym (suck) skrev 2017-05-04 15:06:47 följande:

Knark är ju en rätt vag och bred term. En del droger skulle kunna förstöra hjärnan, en del inte - en del inte på ett sådant sätt att det skulle påverka min förmåga att köra bil. Cannabis är inte en hjärnförstörande drog, sp du kan könna dig lugn :)
  • Anonym (suck)
    Anonym (Meh) skrev 2017-05-04 15:24:06 följande:
    Knark är ju en rätt vag och bred term. En del droger skulle kunna förstöra hjärnan, en del inte - en del inte på ett sådant sätt att det skulle påverka min förmåga att köra bil. Cannabis är inte en hjärnförstörande drog, sp du kan könna dig lugn :)
    Hahaha, bara din stavning visar ju hur rätt jag har i att din hjärna har tagit skada redan
  • Anonym (Meh)
    Anonym (suck) skrev 2017-05-04 15:35:30 följande:

Hahaha, bara din stavning visar ju hur rätt jag har i att din hjärna har tagit skada redan

Ja, absolut - inte att jag har klumpiga fingrar och skriver snabbt på mobilen.
  • klyban
    Anonym (suck) skrev 2017-05-04 15:00:21 följande:

Om man använder droger eller inte, behöver inte ha nått med mognad att göra alls.

Anonym (suck) skrev 2017-05-04 15:06:47 följande:

Eftersom du säger knark, så kan det bli ett ja på den ibland(inte så ofta).
    Men nu pratar vi om cannabis, den ger inga hjärnskador i den åldern.

Anonym (suck) skrev 2017-05-04 15:35:30 följande:
    Hahaha, bara din stavning visar ju hur rätt jag har i att din hjärna har tagit skada redan smile2.gif

Sparkar du på dyslektiker på samma sätt också? = Knarkarjävlen du kan inte stava.
    Sen är det bara fantasier av dig.

• Anonym (Drogtest THC)

Jag har (hade) varit nykter i 14 månader innan jag nu rökte på förra helgen. Vilket jag såklart ångrar för cannabis har jag aldrig vare sig missbrukat eller brukat annars. Blev lite besviken på effekten dock så blir kanske inget mer med det hoppas jag. Annars är det alkohol som varit/är mitt problem.

Blev av med körkortet pga att jag dök upp hos läkaren full några ggr (hade redan berättat om mitt alkoholproblem) så transportstyrelsen vill ha prover givetvis plus kontroll/intyg över min psykiska hälsa. Den är bra idag då jag varit nykter så pass, men eg främst för att jag har fått och tagit emot jättebra hjälp.

När kortet togs blev jag lite arg och försökte överklaga och grejer men såhär i efterhand är jag OERHÖRT tacksam över det, för det här var i början på mitt missbruk för tre år sen och jag kan ju bara se framför mig, nu när jag har kommit i kontakt med andra missbrukare som försöker sluta, att jag säkert skulle börjat köra full och tänja på gränser mer och mer. Verkar jättevanligt.

Usch, fy fan, får ångest bara över att tänka på om jag skulle ha kört ihjäl nån t.ex.

I alla fall så slapp jag undan, tack vare att körkortsmottagningen ställde in det pga systemfel/felbokat för det var för tidigt att testa enligt transportstyrelsens regler :D

De ringde tio min innan besöket när jag stod i trappuppgången. Mer tur kan man f-n inte ha. Så nu ska jag vara jävligt tacksam och inse att om det händer igen lär där inte finnas någon tur öht.

Ha en fin helg alles!

• Anonym (Meh)
    Anonym (Drogtest THC) skrev 2017-05-05 12:58:05 följande:

Jag har (hade) varit nykter i 14 månader innan jag nu rökte på förra helgen. Vilket jag såklart ångrar för cannabis har jag aldrig vare sig missbrukat eller brukat annars. Blev lite besviken på effekten dock så blir kanske inget mer med det hoppas jag. Annars är det alkohol som varit/är mitt problem.

Blev av med körkortet pga att jag dök upp hos läkaren full några ggr (hade redan berättat om mitt alkoholproblem) så transportstyrelsen vill ha prover givetvis plus kontroll/intyg över min psykiska hälsa. Den är bra idag då jag varit nykter så pass, men eg främst för att jag har fått och tagit emot jättebra hjälp.

När kortet togs blev jag lite arg och försökte överklaga och grejer men såhär i efterhand är jag OERHÖRT tacksam över det, för det här var i början på mitt missbruk för tre år sen och jag kan ju bara se framför mig, nu när jag har kommit i kontakt med andra missbrukare som försöker sluta, att jag säkert skulle börjat köra full och tänja på gränser mer och mer. Verkar jättevanligt.

Usch, fy fan, får ångest bara över att tänka på om jag skulle ha kört ihjäl nån t.ex.

I alla fall så slapp jag undan, tack vare att körkortsmottagningen ställde in det pga systemfel/felbokat för det var för tidigt att testa enligt transportstyrelsens regler :D

De ringde tio min innan besöket när jag stod i trappuppgången. Mer tur kan man f-n inte ha. Så nu ska jag vara jävligt tacksam och inse att om det händer igen lär där inte finnas någon tur öht.

Ha en fin helg alles!

Turligt! För övrigt tror jag inte det hade var någon katastrof om du hittade på en ursäkt om du gått och testat nyktert i 14 månader och endaat haft en tidigare ursäkt.
  • Anonym (Drogtest THC)
    Anonym (Meh) skrev 2017-05-05 13:04:54 följande:

Turligt! För övrigt tror jag inte det hade var någon katastrof om du hittade på en ursäkt om du gått och testat nyktert i 14 månader och endaat haft en tidigare ursäkt.

Fast har bara gått tre månader ;) Började inte innan dess pga att jag haft fullt upp med mig själv och ville vara mer stabil först. Ska testa i sex mån.
  • Anonym (Chris)

Du kommer förmodligen få börja pissa regelbundet för att bevisa att du inte brukar dagligen. Är det så att du brukat och känner att du vill vara säker på att du ger dem ett rent prov nästa gång kan du köpa hem ett test och pissa hemma och förbereda dig inför nästa. 

Har själv vart med om samma som du och jag köpte hem detta testet www.provsvaret.se/produkt/multi-drogtest-6/ 

Funkade skit bra och kan varmt rekommendera det! 

Hoppas du får behålla kortet  / Chris

Svar på tråden Drogtest indraget körkort, positiv vad händer?