• Vixen90

Fisk- & skaldjursrecept önskas

Önskar era godast fisk- och skaldjursrecept.

Jag föredrar lax och räkor, men kan även prova nytt med noggranna tillhörande instruktioner. (Typ hur man gör med ögonen på räkor och liknande )

Skulle bl.a vilja lära mig

- pasta med räkor

- en jäkligt god soppa med grädde som bas

- något med saffran

- något med vitt vin

- något där allt kan göras i samma panna/form i ugnen

Hit me!

• Svar på tråden Fisk- & skaldjursrecept önskas
  • Vixen90

Kan lägga till att råvarorna helst bör gå att köpa i vanlig affär. Har dessvärre ingen bra fiskvagn eller dylikt i närheten, som jag känner till. Så ge gärna tips på bästa möjliga råvaror från vanliga affärer. Tackar!

• K Kalle
    Vixen90 skrev 2017-05-01 23:16:29 följande:

Önskar era godast fisk- och skaldjursrecept.

Jag föredrar lax och räkor, men kan även prova nytt med noggranna tillhörande instruktioner. (Typ hur man gör med ögonen på räkor och liknande )

Skulle bl.a vilja lära mig

- pasta med räkor

- en jäkligt god soppa med grädde som bas

- något med saffran

- något med vitt vin

- något där allt kan göras i samma panna/form i ugnen

Hit me!

Googla på fisksoppa med saffran vin och grädde . Vi gör sån soppa ibland, men googlar varje gång. Smaskens!
  • Vixen90
    K Kalle skrev 2017-05-02 09:56:23 följande:

Googla på fisksoppa med saffran vin och grädde . Vi gör sån soppa ibland, men googlar varje gång. Smaskens!

Denna?

Från ICA?
  • K Kalle
    Vixen90 skrev 2017-05-02 11:30:35 följande:
    Ja den ser bekant ut (ICA-receptet alltså). Supermumsigt. Vi gör den ofta som matlåda till jobbet och då hoppar vi över skaldjuren, och tar extra mycket fisk, de blir ju lite sega när man värmer soppan i efterhand.
  • Vixen90
    K Kalle skrev 2017-05-02 11:37:05 följande:

Ja den ser bekant ut (ICA-receptet alltså). Supermumsigt. Vi gör den ofta som matlåda till jobbet och då hoppar vi över skaldjuren, och tar extra mycket fisk, de blir ju lite sega när man värmer soppan i efterhand.

Okej, tack!
Svar på tråden Fisk- & skaldjursrecept önskas