• äldreochklokare

Byte av veckor funkar inte?!? HJÄLP MIG SNÄLLA!!

Men hur kan detta vara ett jätteproblem? 
    Att bråka om några meter hit och dit? Eftersom du bevisligen inte får med de andra på hur du tycker så får du kanske lägga ner det här, göra det bästa av det.

Många byter via dagis, dvs en förälder lämnar på morgonen, säger hejdå och sen kommer den andre föräldern och hämtar på em, tex på en fredag. Känner många där det fungerar mkt bra. När barnen är lite större kan man göra samma sak via skola eller fritids. Om det skulle ta bort ert bekymmer med dörr eller parkering varför inte föreslå det istället för att fortsätta käbbla? 

Jag tror inte Familjerätten kommer säga så mkt om det här. Att lämna på en parkering behöver inte alls vara otryggt, det beror på er vuxna hur ni hanterar det. 

• äldreochklokare
    Megatronqq skrev 2017-05-01 20:13:10 följande:

Ingen som sagt att VI inte säger något, jag vill att det ska pratas, att det inte bara ska vara att lyfta ut han ur en bil sen hejdå. Det hela tar typ 30 sekunder, hur kan det INTE vara viktigt att ta en lugn stund och inte stressa vid ny vecka? 

Vad är det du vill prata om? Kan ni inte ta det per telefon före, eller skriva i en anteckningsbok och lämna? så vet jag många gör. Man lägger med blocket i barnens väska. Är det något jätteakut ringer man förstås under veckan men om det inte är mer akut än att det räcker att ta det vid bytet kan detta gå väldigt bra.

Om du ringer innan och har något verkligt viktigt kan du ju förbereda exet på att "imorgon vid lämning så måste vi pratade om den här saken"
Svar på tråden Byte av veckor funkar inte?!? HJÄLP MIG SNÄLLA!!