• Anonym (?)

Vilka filmgrejer (typ som babblarna) gillar era barn under 1 år?

Vad gör du när barnet vaknar på natten? Går upp? Samsover ni?

Den där extra halvtimman du får slumra och bebisen titta på film är ju egentligen helt värdelös. Du blir inte mycket piggare - precis som att snooza, och det lär inte vara så bra för bebisen.

Drick en kopp kaffe och leta hjälp med avlastning så du får sova någon extra timma under dagen istället. Vad gör du när bebisen sover dagtid?

• Anonym (?)
    Anonym (En mamma) skrev 2017-04-29 22:29:34 följande:

Ni som skriver anonymt och dömer ut TS borde skämmas. Skaffa lite empati och inse att ni inte har helhetsbilden. Er dåliga läsförståelse och missbruket av frågetecken och utropstecken bör bekymra er mer.

TS - ska kolla upp och återkommer.

Du är väl inte så mycket bättre när du dömer ut oss, och dessutom går till personangrepp? Du har inte heller helhetsbilden, och det jag skrev var inte elakt. Jag menar fortfarande att den extra halvtimma inte ger ts så mycket extra utan att hon borde försöka få till mer sömn på annat sätt.

Jag fördömer inte det hon gör, men säger inte heller att det är bra. Jag har själv låtit min bebis titta för mycket på film, och är inte nöjd med det.

Något att testa kan dock vara sånger med Hopphatten. Kanske filmer som Totte, Fia och djuren, Storasyster och lillebror, Jamen Benny, och så har Hej Jycke (Barnkanalen) varit populärt.
  • Anonym (?)
    emmamoa123 skrev 2017-04-29 22:39:04 följande:

Skit i de andra TS, de har antagligen haft barn som sovit timmar i sträck om nätterna. Den extra halvtimmen på morgonen gör faktiskt susen!

Har nog tyvärr inga tips på Youtube-klipp för dig...tycker du har rabblat upp de vi visade för sonen i den åldern.

Lycka till!

Mina barn har inte sovit en hel natt förrän vid drygt 2 års ålder. Det tog 4 år från första barnet tills jag kunde få sova mer än 4 timmar i sträck. Första 1,5 åren med bägge barnen var det uppvak varje timma hela nätterna, men vi samsov och liggammade, vilket hjälpte mig. Därav min fråga hur ts gör.
  • Anonym (?)
    Stinna skrev 2017-04-30 09:24:33 följande:

Studier har visat på samband mellan regelbundet tv tittande hos barn under 2 år och ökad ADHD.

Vårt sjukhus här i umeå jobbar just nu aktivt med fördjupning av de rapporterna.

Jag hoppas ni tittat noga på möjligheten att de barn som har ADHD oftare får titta på tv (för att det är det enda som fungerar för att få en lugn stund). Det innebär inte att de får ADHD av tv:n.
Svar på tråden Vilka filmgrejer (typ som babblarna) gillar era barn under 1 år?