Anonym (Arg) skrev 2017-05-14 14:07:23 följande:
Hon curlar honom fortfarande. Vissa kvinnor gör ju så för sina män eller exmän.
Du har helt rätt, han gör inte detta av ren ondska utan han är riktigt törstig. Det kan man som partner inte gå in och förändra, däremot så svamlar han om antabus. Tydligen tar en av hans bekanta det, då kanske det blir lite lättare för honom att pröva det? Jag vet inte och just nu orkar jag inte bry mig. Men för att han ska lyckas sluta supa ner sig så är det nog antabus som behövs. Stå emot det sociala trycket på egen hand pallar han ej.
Tycker att det är tråkigt, hade varit härligt att ha en man som inte har detta bekymmer och som man kan dricka vin med. Ska vi fortsätta så är det tyvärr den biten som försvinner helt.
Rekommenderar till 100% AA, eller ännu bättre CA, ( AA tycker jag kan upplevas lite gnälligt medan CA är öite tuffare och mer go. ) antabus är ingen bot, det gör bara att du blir sjuk om du dricker.
alkoholism är nästan alltid om inte alltid mentalt och bearbetar man inte det och sig själv så tar man återfall, dessutom hur kul är det att leva med en arg alkis som vill dricka men inte får. Det är katastrof! Därför måste man ta tag i den mentala biten. man får så himla bra stöd av mötena och den personliga utvecklingen av 12 stegs programmet gör att den mentala besattheten försvinner. Och när den gör det så är det som att födas på.nytt, man kan vara nykter för att man VILL, inte för att man vet att man kommer få allvarliga fysiska konsekvenser som med antabus.
Sorry om det är otydligt, skriver från telefonen.