Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Kommer det bli krig i Sverige snart?

FDFMGA skrev 2017-05-05 07:35:44 följande:
    Tror att hen kanske gjort kalops av kollapsen, så att säga.

Det räcker med en liten självvald smakbit för att hen ska kunna konstatera att kalopsen smakar kollaps.

För oss som värnar svenska språket så blir det absurt förstås, men kunskap, sans och måtta å ena sidan och högerpopulism å andra har få gemensamma nämnare.
    Så tjatigt med dessa domedagsprofeter oavsett vilken extremkant de tillhör som gastar om  "kollaps". Tidigare var det "kris" som det överdrevs med och nu har inflationen gått vidare och problem har gått från kris till kollaps.

Vad ska man ta till härnäst?

Tillintetgörelse?

"Sverige har tillintetgjorts av invandrare". Och under tiden kan verksamheten i företaget Sverige fortsätta som vanligt
  • nihka
    Anonym (Hårt ofta) skrev 2017-05-05 12:11:12 följande:

Tänkte backa tillbaka lite i tråden till startfrågan. Min syn på det hela är att Sverige är inte immun mot krig. Inbördeskrig är jag inte särskilt oroad över, dock ökad grov brottslighet, men däremot främmande makt och närmare bestämt Ryssland. Att dom aktivt övar för anfallskrig, har allt tätare beredskapskontroller och ett aggresivt uppträdande mot grannländer är inte så betryggande.
    Skickar med en bild på det Ryska ÖB betraktar som Rysslands intressesfär. I det område dom anser sig ha rätt att agera militärt utifrån landets intressen.

oplatsen.wordpress.com/2012/07/02/makarovs-karta/

Som synes ingår en rätt stor del av Sverige där.

TS menar inbördeskrig och islamisering och menar också att "så många svenskar är så naiva och så förnekande" och borde våga tänka att  "Av alla dessa mängder med människor som vält in i vårat land" (vårat älskade Svea rike) handlar det om att  "majoriteten är IS krigare och andra terrorister som har en enda avsikt.... "

Ja, då finns det andra saker som man hellre kan oroa sig över om man ändå vill oroa sig.

Men jag tror inte Ryssland är intresserade av Sverige så mycket utan av länder som gränsar mot Natoländer.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-05-05 12:39:13 följande:
    Ragnarök kanske blir nästa modebenämning bland dem vars spåkkänsla har kollapsat av alla överdrifter.

Och invänder någon så hävdar väl någon språkmisshandlare att Ragnar visst röker, att han brukar stå på balkongen och bolma i tid och otid.
    Hahahaha! Ragnarök. I love it!

Vad kommer efter det, när liksom alla orden tagit slut?
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2017-05-05 15:36:17 följande:
    Äh, varför skräda orden? Säg Ragnarök! Jag tänkte först apokalyps eller armageddon, men det är ju "babbeord" medan ragnarök är ursvenskt!!
    Apokalyps! I love it even more!

Invandrarna har apokalypsat Sverige. Nej, UNIVERSUM Död 
  • nihka
    Tom Araya skrev 2017-05-05 20:40:49 följande:
    Som Sverige exempelvis.
    Glömde att man måste vara övertydlig med vissa:

Men jag tror inte Ryssland är intresserade av Sverige så mycket utan av Sverige i egenskap av land som gränsar mot Natoländer.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-05-06 09:30:09 följande:
    Medan jag menar att det visst är en kollaps när grundläggande samhällsfunktioner upphör att fungera - även om det bara är lokalt.

Och jag klarar av att se nyanserna när någon talar om kollaps även i samband med geografiskt begränsad sådan.
    Nyanser??? Please, som kollapsad mer kollapsad, mest kollapsad. Hahahaha! Precis som död, dödare, dödast.

Nej, varken samhället eller delar av samhället har kollapsat. Sverige är ett mycket välfungerande land fast med nutidsproblem som vi löser så som vi alltid har gjort.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-05-06 14:38:29 följande:
    Kollaps, det är när hela samhällsfunktioner slutar fungera.

Som när posten inte längre delas ut i vissa områden av säkerhetsskäl.

Som när polisen runtnmässigt lägger ned ärenden.

Som när ambulansen inte längre får åka till en del områden på utryckning utan att första behöva invänta poliseskort.
    Jag tror jag förstår hur du tänker nu och översätter det till SDs lokala, regionala och rikstäckande kollaps.

Som när ett parti härbärgerar procentuellt fler kriminellt belastade riksdagsledamöter än något annat part. Här har ju moralen och förmågan att skilja på rätt och fel kollapsat inom SD.

Som när man har en "nolltolerans mot rasism" som överträds av förtroendevalda på regelbunden - ofta veckobasis. Här har ju SD misslyckats med rekryteringen och regelbundet tagit ombord oönskade (?) personer. Tydlig systemkollaps för SD. 

Som när man inte vill, eller är det kan eller får, debattera sina egna riksdagsförslag i riksdagen. Här handlar det om en demokratikollaps inom SD.

Fast SD kanske inte räknas som en samhällsfunktion utan mer som en samhällsfara. Whatever. Kollapsat är det iaf
  • nihka
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-05-07 14:36:20 följande:
    Precis så.

I Expressen i går beskrevs läget i flera av Sveriges södra kommuner nu som kritiskt, i spåren av den massiva invandringen under 2015. Att det var just de södra kommunerna beror dels på Malmö, dit många tar sig för att få bo i vad en glad irakisk kvinna i en tv-intervju för några år sedan kallade "lilla Baghdad", och dels på att nyheten kom från tidningen Sydsvenskan som gjort en sammanställning.

Kommunerna klarar iaf inte sina uppdrag. Mer om det här:

www.expressen.se/kvallsposten/kritiskt-i-kommunerna-efter-flyktingstrommen/

På förstaplats i Sydsvenskan i dag var dock inte de kommunala kriserna, utan faktumet att Malmö nu betalar ut en miljard/år i socialbidrag. En miljard.

Just Expressen tog förresten också precis på ledarplats upp de utbredda och systematiska välfärdsbedrägerierna, där grov organiserad brottslighet står bakom en stor del. Enorma problem med att register inte samkörs och tillåter flera olika identiteter för våra kära nytillskott. Falska identiteter, falska arbetstillstånd, falska adresser.. Attackerna på välfärdssystemen växer och är systemhotande, konstaterades i ledaren. Löfvens utredare föreslår samkörning mellan Migrationsverket och övriga myndigheter. För lite, för sent förstås.

Samtidigt slopar regeringen gränskontrollerna (utan att meddela polisen innan). Och smuggeltrafiken över Medelhavet slår nya rekord dagligen.

Neeejdå, ingen kris, ingen hotande kollaps.
    Sverige har 290 kommuner och att påstå att "kommunerna klarar iaf inte sina uppdrag" när en undersökning pekar ut att läget är kritiskt i 10 kommuner utgör varken en kollaps eller hotande kollaps av Sverige. Sedan har du inga källor till någon av dina andra påståenden.

Bidragsbedrägerier skulle alltså vara särskilt kopplat till "våra kära nyanlända". Källa på det?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-05-07 14:43:36 följande:
    Jag tror att hen har fel om hen menar att den moraliska kollapsen inom SD är ofrivillig och orsakas av att partiet inte kan hålla rasiterna borta trots att de försöker.

Jag menar nog snarare att det aldrig funnits någon traditionell svenska moral inom partiet. Vad de sysslar med är att försöka locka en ganska heterogen väljarskara vilket innebär en svår eller nästan omöjlig balansgång. Rena nazister ska känna sig hemma tillsammans med personer som anser att nazismen är avskyvärd men som i stället avskyr muslimer. De ska locka personer som avskyr allt och alla som avviker från en tänkt norm för den etniske svensken. Och samtidigt ska de locka personer som inte är rasister utan bara tycker att invandringen till Sverige har varit för stor under ett par årtionden.

Nog skulle det vara möjligt för Åkesson att sända ut ett budskap till hela partiorganisationen som efterlevdes om att det är förbjudet med rasistiskt klotter under eget namn eller anonymt för alla partimedlemmar - om han ville detta det vill säga.

Jag tror alltså att alla dessa SD-politiker som ständigt avslöjas med rasistiska uttalanden är en del av en för SD önskvärd strategi - man vill helt enkelt att de bruna gänget ska känna att SD luktar välbekant.
    Så SDs moraliska kollaps är inte något som har inträffat utan det har alltid sett ut så.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2017-05-08 16:00:42 följande:
    Du fick ju flera exempel på fusk kopplat till invandring.
    I artikeln står bl.a.
    "Som konsekvens fick vi etableringslotsar som ägnade sig åt människohandel, assistansfusk, rot-och-rutavdragsfusk, fusk med arbetstillstånd - till tonerna av många miljarder förlupna kronor."
    ...
    "Migration och globalisering tillför bedrägerierna nya, oförutsedda dimensioner."
    ...
    "För att komma åt problemet med flera identiteter vill utredaren minska antalet utfärdare av id-handlingar. Det är självklart: den svenska id-djungeln är ett skämt. Betydligt bättre ordning på folkbokföringen krävs också."
    Exempel ja.

Klart det finns nyanlända som försöker fuska och också de som lyckas med det, men att den "grova brottsligheten" som man säger står bakom merparten av bidragsfusket särskilt skulle komma av "våra kära nytillskott" - så kallar personen de som kom med flyktingvågen 2015 (?) -  är ju något hen fantiserat ihop själv.
Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?