Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Kommer det bli krig i Sverige snart?

Svensksommar83 skrev 2017-04-28 11:26:01 följande:

Jag känner mig rädd och orolig över allt som hänt på sistone (terrordåd etc) och vi har mycket IS- krigare etc. I Sverige idag och alla bilbränder, hot och våld mot polisen etc. Ja ni vet. Nu bor jag i en relativt lugn ort i mellersta Sverige men jag undviker stora städer och jag oroar mig för framtiden och för mina barn, min familj. Tänker ibland att jag inte ska skaffa fler barn ifall det blir krig och att det är svårare då om man har för många att skydda liksom. Samma med husdjur, byta bostad etc. Kanske inte ens någon idé att äga för mycket (vill ju bo på landet och ha liten gård) ifall man tvingas fly, lämna landet. Har hört många säga att det bara är en tidsfråga innan "skiten träffar fläkten" eller det "smäller här med". Jag är fullt allvarlig, jag är inte högerextrem eller så (men absolut inte kommunist) jag är realist och jag är förälder och jag är inte blind.... Så vad tror ni? Kan man chilia lite eller är rädslan befogad?

Jag läser att SDs nya ordförande i Halland, Susanne Larsen, önskar att Vladimir Putin ska ta över Sverige. Vad ska vi göra åt alla dessa quislingar?
  • KillBill
    Svensksommar83 skrev 2017-04-28 18:02:33 följande:

Jag har till och med pratat med invandrare som bott i Sverige en längre tid och även dom är rädda och med all rätt- dom har en gång flytt från det och vet vad det handlar om. Så hemskt att många svenskar är så naiva och så förnekande. Har ni missat nånting? Av alla dessa mängder med människor som vält in i vårat land sista åren tror ni på allvarligt att majoriteten är hederliga medborgare? Om ni tror det- våga tänk tvärtom att majoriteten är IS krigare och andra terrorister som har en enda avsikt...

Nazister i nätpublikationen megafonerna uppmanar folk att kartlägga och göra sig av med folk som är emot rasism. Det är en ganska skrämmande utveckling..
  • KillBill
    Anonym (oro) skrev 2017-04-28 18:20:04 följande:
    Kallar du det "återgå till vardagsliv" när den nya regimen inriktar sig på sådant som diktatur, kommunism, övervakning à la Stasi, sharialagar, korruption, högerextremism, militarism, förföljelse av minoriteter som samer, HBQT-folk, kristna, ateister och kritiker? Är det vardagsliv om välfärden skrotas och tortyr införs som förhörsmetoder.

Sannolikheten för att en ny regim värnar individens frihet, försörjning, trygghet samt miljön minst lika bra som den svenska har gjort under den senaste mansåldern får nog ses som rätt obefintlig.

Jag tror inte du behöver vara orolig. SD kommer aldrig få egen majoritet i riksdagen så att de kan införa sådana hemskheter i Sverige.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-04-29 12:02:44 följande:
    Tror det kommer gå riktigt illa för Sverige inom en snar framtid. Sjukvård, skola och rättsväsendet kollapsar nu sakta, som en genomrötad gammal stuga sjunker ihop. Samtidigt lever allt fler (både i antal och andel) på bidrag medan skatterna höjs kraftigt för dem som trots allt arbetar. Samhället blir allt otryggare och polariseringen på väg åt det extrema hållet. Sammanhållningen är borta.

Flykten av högutbildad svenskfödd och utländsk arbetskraft har redan inletts. Så fort en allmän medvetenhet om att det ligger till så har spritts kommer det eskalera snabbt.

Själv lämnar jag snart landet med min familj, till hösten kommer en annan nära anhörig med familj efter. Vi är alla svenskfödda och högutbildade, jobbar inom ett område där det råder stor brist på arbetskraft både i Sverige och internationellt. Personligen tror jag inte på snar öppen/väpnat konflikt, men vill inte utsätta mina barn för usla skolor, våld, hot, tillmälen och övergrepp i ett land utan framtid.

I och med att en nära anhörig blev svårt sjuk så har jag mött den svenska sjukvården på nära håll och jag kan säga att den vård jag som fick se var helt fantastisk och det är inte svårt att förstå varför svensk sjukvård rankas som en av de bästa i världen.  Jag har också barn som går i grundskolan och jag tycker att skolan är bättre idag än när jag gick i skolan på 70-talet.

Vad är det för skatter som har höjts så kraftigt? Läste du förresten om amerikanen som tidigare i veckan berättade att han älskade det svenska skattesystemet?  www.vox.com/2016/4/8/11380356/swedish-taxes-love

Jag tycker att det är helt rätt att ni flyttar från Sverige när ni inte trivs. Får jag fråga i vart ni ska flytta?

• KillBill
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-04-29 12:02:44 följande:
    Tror det kommer gå riktigt illa för Sverige inom en snar framtid. Sjukvård, skola och rättsväsendet kollapsar nu sakta, som en genomrötad gammal stuga sjunker ihop. Samtidigt lever allt fler (både i antal och andel) på bidrag medan skatterna höjs kraftigt för dem som trots allt arbetar. Samhället blir allt otryggare och polariseringen på väg åt det extrema hållet. Sammanhållningen är borta.

Flykten av högutbildad svenskfödd och utländsk arbetskraft har redan inletts. Så fort en allmän medvetenhet om att det ligger till så har spritts kommer det eskalera snabbt.

Själv lämnar jag snart landet med min familj, till hösten kommer en annan nära anhörig med familj efter. Vi är alla svenskfödda och högutbildade, jobbar inom ett område där det råder stor brist på arbetskraft både i Sverige och internationellt. Personligen tror jag inte på snar öppen/väpnat konflikt, men vill inte utsätta mina barn för usla skolor, våld, hot, tillmälen och övergrepp i ett land utan framtid.

I och med att en nära anhörig blev svårt sjuk så har jag mött den svenska sjukvården på nära håll och jag kan säga att den vård jag som fick se var helt fantastisk och det är inte svårt att förstå varför svensk sjukvård rankas som en av de bästa i världen.  Jag har också barn som går i grundskolan och jag tycker att skolan är bättre idag än när jag gick i skolan på 70-talet.

Vad är det för skatter som har höjts så kraftigt? Läste du förresten om amerikanen som tidigare i veckan berättade att han älskade det svenska skattesystemet?  www.vox.com/2016/4/8/11380356/swedish-taxes-love

Jag tycker att det är helt rätt att ni flyttar från Sverige när ni inte trivs. Får jag fråga i vart ni ska flytta?

• KillBill
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-04-29 13:52:07 följande:
    Så bra att just du haft tur då - medan svenska skolan har rasat som en sten internationellt (har du helt missat PISA?) och svensk vård nyligen placerade sig näst sist i en jämförelse mellan västländer när det kommer till patientnöjdhet och tillgänglighet. Vi har Europas längsta vårdköer. Än så länge hålls kvaliteten uppe för urakuta tillstånd men det är tyvärr bara en tidsfråga innan det inte går längre.

Har du öppnat en tidning senaste året kan du ju inte heller missat att skatterna höjs ständigt. Trots statliga miljardbidrag höjs kommunalskatten i 30-40 kommuner nu, och fler lär det bli. Samtidigt åker allt fler löntagare på att betala statlig skatt. Bara för att ta de mest uppenbara privatekonomiska exemplen. Runt 4 miljardregn i skattehöjningar förra året och 5 i år.

Märker att du lät bli att kommentera det ökande våldet och polariseringen. Upploppsstämning i förorterna, skjutningar på daglig basis, allt grövre gängkriminalitet, parallella samhällen med illegala invandrare, växande könssegregering och religiös-etniska enklaver.

Lägg ihop allt ovan. Världens bästa land?

Vi flyttar till ett land med framtidsutsikter.

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article24046984.ab
    Den svenska skolan ligger internationellt sett på en genomsnittsnivå.

"Den första goda nyheten är att Sverige tar förstaplatsen i det kvalitetsindex som skapats utifrån 13 olika kvalitetsindikatorer. Där ingår bland annat överlevnad efter hjärtinfarkt, stroke, bröst- och kolorektalcancer, samt spädbarnsdödlighet.  

Den andra goda nyheten är att den svenska sjukvården hushållar väl med sina resurser. Sverige tar förstaplatsen i effektivitetsindexet, det index där den samlade kvaliteten i vården sätts i relation till de totala kostnaderna för att nå denna kvalitet.  Sammantaget har alltså svensk sjukvård en stark position när den jämförs med andra länder" 
    skl.se/tjanster/press/debattartiklar/arkivadedebattartiklar/svensksjukvardbehallersintopposition.6237.html

www.ekonomifakta.se/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skattetrycket-historiskt/

Vart skulle du flytta?
  • KillBill
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-04-29 14:08:14 följande:

Såg precis en artikel i tidningen: polischefen på operativa enheten tycker att alla arbetsplatser, affärer, skolor och förskolor ska ha inplastade listor över hur folk ska agera vid nästa islamistiska terrordåd.

Läste för övrigt också en krönika förra veckan där det återigen nämndes att såväl Danmark som Norge överväger att införa gränskontroller mot Sverige - de vill inte ha våra nysvenska kriminella och terrorister nämligen.

Världens bästa land.

Pekar han verkligen bara på islamister? Den enda massaker som drabbat en svensk arbetsplats och skola utfördes av en högerextremist. 3 människor fick sätta livet till den gången.

www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23738869.ab

• KillBill
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-04-29 13:52:07 följande:
    Trots statliga miljardbidrag höjs kommunalskatten i 30-40 kommuner nu, och fler lär det bli. 
    Jojo..

• KillBill
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-04-29 14:34:31 följande:

Din graf visar att skattetrycket ökar igen ja. Det var det jag sa. Läs gärna vidare på ekonomifakta, mycket nyttigt där.

Länder som Danmark, Frankrike, Belgien, Finland och Österrike har alltså samma skattetryck som Sverige. Italien ligger på samma nivå som oss.

www.ekonomifakta.se/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skattetryck-i-Sverige-och-internationellt/

• KillBill
    KillBill skrev 2017-04-29 14:50:04 följande:

Länder som Danmark, Frankrike, Belgien, Finland och Österrike har alltså samma skattetryck som Sverige. Italien ligger på samma nivå som oss.

www.ekonomifakta.se/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skattetryck-i-Sverige-och-internationellt/

Sorry, länder som Danmark, Frankrike, Belgien, Finland och Österrike har alltså HÖGRE skattetryck som Sverige. Skulle det stå..

Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?