Inlägg från: Anonym (k) |Visa alla inlägg
  • Anonym (k)

Kommer det bli krig i Sverige snart?

Anonym (Farbror Mässing) skrev 2018-01-24 06:04:48 följande:
    Noll där jag bor. Hur många har det varit där du bor?
    Ah, du verkar tänka som de flesta gör i Sverige. Så länge det inte skjuts och sprängs där jag bor så har jag inget att oroa mig för.

Vill bara säga att det kan komma att ändras. Bara så du vet.
  • Anonym (k)
    nihka skrev 2018-01-25 00:48:51 följande:
    Du är tjatig som försöker förvandla varenda tråd till en försvarstråd.

Det finns inget krig och vi behöver inte låtsas som det finns det.
    Tycker att vissa delar/områden i Sverige börjar likna Mellanöstern med dess problem och kriminalitet.

Inte så konstigt eftersom flertalet av dem som bor där kommer från Mellanöstern.
  • Anonym (k)
    Anonym (Farbror Mässing) skrev 2018-01-25 22:11:17 följande:
    Jag bor i Malmö. Det var faktiskt en skjutning 2017 i stadsdelen där bor. Det är annars ganska lugnt i Västra Innerstaden och jag promenerar till City på en kvart.

Visst finns det saker polisen har att jobba med i stan. Det är dock inte mer brott per capita nu än för 50-60 år sedan. Faktum är att Malmö hade högre brottsfrekvens per inv inom vissa kategorier på 50-talet jämfört med senaste siffrorna från BRÅ.

Bara så då vet.
    Är skillnad på brott och brott.

Cykelstölder och gruppvåldtäkter/mord är inte samma sak. Tror du det förekom stenkastning mot blåljuspersonal och gruppvåldtäkter på 50-talet i Sverige?

Eller pojkgäng som våldtog pojkar? Kanske även fanns klaner/släkter som kontrollerade områden på 50-60-talet?

Tänk efter.

Länka gärna till din källa.
  • Anonym (k)
    Anonym (Farbror Mässing) skrev 2018-01-25 22:35:52 följande:
    Ja faktiskt fanns det problem med ungdomsbrottslighet som var högre per capita under en tid på 50-talet jämfört med nu.

Källa: Polismyndigheten.

Har du bott i Malmö? Har du ens varit här?

Tror du får tänka efter lite
    Du svarar inte på frågorna. Och jämför pojkstreck från 50-talet med dagens dödliga brottslighet.

Var det fler som pallade äpplen på 50-talet jämfört med nu?
  • Anonym (k)
    Anonym (Farbror Mässing) skrev 2018-01-25 23:00:29 följande:
    Du har mao inte ens varit i stan misstänkte det.
    Var ofta i Malmö fram till cirka 2007.

Mer sällan sedan dess och senast 2015.

Jo, det var mer fyllerelaterad kriminalitet förr. Fyllemord har minskat rejält, medan skjutvapenrelaterat dödligt våld ökat. Tyvärr.

Finns mycket jag tycker om med Malmö. 
  • Anonym (k)
    Anonym (Cat+Fish) skrev 2018-01-25 23:32:24 följande:
    Det sista kan nog säkert stämma. 

Men, utöver våldet, som är lite ospecificerat, var det definitivt inget som direkt riktade sig mot att slå ut viktiga samhällsfunktioner och rena terrorhandlingar. 

Jag undrar om inlägg av liknande slag som du nyss har gjort, vilka inte är helt ovanliga i debatten, kan vara ett tecken på att den sortens samhällsomstörtande angrepp som numera förekommer håller på att normaliseras?

Som en jämförelse undrar jag vilka åtgärder som hade vidtagits på 1960-talet om mördare hade sökt upp (vad jag har kunnat förstå helt oskyldiga) vittnen, brytit sig in hos dem och mördat såväl vittnet som dennes fru (på sätt som skedde i Hallonbergen)? Effekten av sådana handlingar kan bevittnas i samband med utredningen av flera av de många morden och beskjutningarna som utförts av dödspatruller som repressalier för olika verkliga eller påhittatde kränkningar. Vem vågar vittna mot yrkeskriminella gäng?

Jag skulle aldrig någonsin utsätta mig och mina närmaste för den risken. Aldrig. Och även om jag högaktar de som vågar göra det kan jag inte förstå hur de vågar. 
    Morden i Hallonbergen (Sundbyberg) är fruktansvärt fasansfullt och visar att det blir allt vanligare att helt oskyldiga utsätts för dödligt våld.

Mördaren sitter och skrattar i rätten och pekar samtidigt finger med båda händerna. 

www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/kompisganget-doms-for-mord/
Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?