Anonym (Cat+Fish) skrev 2018-01-25 23:32:24 följande:
Det sista kan nog säkert stämma.
Men, utöver våldet, som är lite ospecificerat, var det definitivt inget som direkt riktade sig mot att slå ut viktiga samhällsfunktioner och rena terrorhandlingar.
Jag undrar om inlägg av liknande slag som du nyss har gjort, vilka inte är helt ovanliga i debatten, kan vara ett tecken på att den sortens samhällsomstörtande angrepp som numera förekommer håller på att normaliseras?
Som en jämförelse undrar jag vilka åtgärder som hade vidtagits på 1960-talet om mördare hade sökt upp (vad jag har kunnat förstå helt oskyldiga) vittnen, brytit sig in hos dem och mördat såväl vittnet som dennes fru (på sätt som skedde i Hallonbergen)? Effekten av sådana handlingar kan bevittnas i samband med utredningen av flera av de många morden och beskjutningarna som utförts av dödspatruller som repressalier för olika verkliga eller påhittatde kränkningar. Vem vågar vittna mot yrkeskriminella gäng?
Jag skulle aldrig någonsin utsätta mig och mina närmaste för den risken. Aldrig. Och även om jag högaktar de som vågar göra det kan jag inte förstå hur de vågar.
Morden i Hallonbergen (Sundbyberg) är fruktansvärt fasansfullt och visar att det blir allt vanligare att helt oskyldiga utsätts för dödligt våld.
Mördaren sitter och skrattar i rätten och pekar samtidigt finger med båda händerna.
www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/kompisganget-doms-for-mord/