Inlägg från: DEADBEEF |Visa alla inlägg
  • DEADBEEF

Kommer det bli krig i Sverige snart?

Anonym (ff) skrev 2018-01-21 01:41:58 följande:

Haha "Politikerna kommer att styra upp landet" var nog det roligaste, hoppas de få som valt det alternativet gjort det på skoj, annars blir man lite orolig.

Det är härligt att en del fortfarande har humor trots att misären breder ut sig.

De rapporter vi får från Sydsverige liknar på många sätt de rapporter vi fick från mellanöstern under tidigt 80-tal. Integrationen har verkligen misslyckats å det grövsta.
  • DEADBEEF
    Anonym (Farbror Mässing) skrev 2018-01-23 06:23:16 följande:
    Vad menar du med rapporter från Sydsverige?

Bor du vid Treriksröset?
    Njae, jag kommer nog inte bosätta mig där, vad som än händer.

Jag menar såklart Malmö med omnejd. Snart sönderbombat?
  • DEADBEEF
    Anonym (Farbror Mässing) skrev 2018-01-23 21:40:03 följande:
    Malmö är en mestadels lugn stad med hög inflyttning och bra universitet. Även om det finns problem så överväger fördelarna tydligt.
    Ja jisses vad lugnt det verkar. Hur många skjutningar och sprängningar har vi haft där under 2018?
  • DEADBEEF
    KillBill skrev 2018-01-23 22:26:40 följande:

Bra debattartikel

"Målet - få dig att tro att Sverige kollapsar"

www.aftonbladet.se/debatt/a/0E4qz2/malet--fa-dig-att-tro-att-sverige-kollapsar

Visst finns det sånt. Men det finns även de som vill få dig att låtsas som det regnar när oskyldiga mördas med granater.

Sanningen är att vi har jätteproblem. Det är dock en bit kvar till kollapsen är ett faktum, men vi är definitivt på väg åt helt fel håll.
  • DEADBEEF
    KillBill skrev 2018-01-23 23:26:23 följande:
    När jag läser dina inlägg tycker jag att du sprider en felaktig och extrem bild av samhällsutvecklingen och det låter på dig som att samhället i princip har kollapsat. Det är ju inte sant.
    Samhällsutvecklingen har ju varit ganska extrem. Att folk mördas med skjutvapen och handgranater var väldigt väldigt ovanligt för 20 år sen. Idag leder en skjutning med jobbiga skador inte till mer än en notis.

Jag skriver dock inte att samhället har kollapsat. Tvärtom. Det är en ganska lång väg till kollaps. Tycker dock politikerna har lite att jobba på för att vända utvecklingen.
  • DEADBEEF
    Anonym (Farbror Mässing) skrev 2018-01-24 06:04:48 följande:
    Noll där jag bor. Hur många har det varit där du bor?
    I Stockholm har det varit fler än noll sprängningar och skjutningar.
Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?