Kommer det bli krig i Sverige snart?
Jag tror att din oro är befogad. Jag bor själv inte i Sverige längre sedan några år (flyttade pga andra orsaker) och ser på Sverige med mina nya landsmäns ögon. De bara skakar på huvudet och undrar vad svenskarna håller på med. Därmed inte sagt att vi inte har liknande problem här med tillslut, som troligtvis bara kommer att eskalera. Jag har bett mina föräldrar att flytta efter till mig, men de resonerar att de är så gamla nu att det inte spelar någon roll. Tror dock inte det blir inbördeskrig än på 10-20-30 år. Svenskarna är fega och knyter näven i fickan.
Din reella fråga är: vad kan du göra för skillnad? Troligtvis väldigt lite. Är du beredd att göra en drastisk förändring som att flytta utomlands eller engagera dig politiskt? Troligtvis inte. Då är det bara att göra som jag valt att göra, stoppa huvudet i sanden och låta livet gå sin gång. I värsta fall går det åt helvete, i bästa fall inte. Det finns ingen som tjänar på att du oroar dig, men du har allt att tjäna på att inte göra det!