Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Kommer det bli krig i Sverige snart?

Jag är en sådan där "högerextremist" och "rasist" men jag tror inte att det kommer bli krig i Sverige under överskådlig tid. Däremot är risken överhängande att Sverige långsamt glider in i ett så kallat failed state-läge.

Det vill säga, myndigheterna får allt svårare att upprätthålla grundläggande samhällsfunktioner. Polisen är redan pressad och får allt svårare att hinna med att reda upp alla grova brott. Till slut kommer mord lämnas ouppklarade utan att det finns utredningsresurser, och då accelererar de snabbt i antal eftersom de gäng som skjuter ihjäl varandra får fritt spelrum.

Det växer redan fram parallella samhällen med tiotusentals "papperslösa" som inte betalar skatt, som inte existerar i statistiken, och som föder barn in i ett utanförskap med skyhög kriminalitet och enormt bra mylla för terrorrekrytering.

Sedan tror jag att terrorism kommer bli vardag i Sverige. Det kommer snart smälla igen i Sverige, precis som det gör i London, Paris och Bryssel. Fem dödade på Drottninggatan är ingenting mot vad som väntar. Det kommer bli blodigt. Krig? Nej, men ett blodbad som jag tror få kommer riktigt fatta omfattningen av.

Jag tror att minst hundra svenskar kommer att dödas i terrordåd här i Sverige inom de kommande fem åren och jag tror att nästa terrordåd kommer inträffa innan året är slut.

• Anonym (Nej)

På sätt och vis pågår redan ett lågintensivt krig i Sverige. När folk skjuts ihjäl så pass frekvent, människor dödas av handgranater samtidigt som polis och annan myndighetspersonal regelbundet attackeras så befinner man sig i ett krigsliknande tillstånd.

I Sverige har vi aldrig tidigare i modern tid haft så många mord på offentlig plats som idag. Vi måste tillbaka till stormaktstiden, när Sverige befann sig i krig, för att hitta en tidsepok när folk dödades så pass frekvent ute i samhället.

Sedan finns vänsterextremister som vill göra sig lustiga över att vi allihop skulle behöva ta skydd i skyddsrum. De förlitar sig på en falsk bild av hur de flesta krig fungerar, att det handlar om ett ständigt bombande och skjutande. Så är det inte. I större delen av ett land som befinner sig i krig pågår vardagen som vanligt.

På många håll i Syrien t.ex så fortgår livet som vanligt för de allra flesta. I Ukraina märks kriget inte av annat än i Donbass, och inte ens där tar befolkningen skydd i skyddsrum.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Så det blev) skrev 2018-01-19 16:01:01 följande:
    Visst är det så. En del kommentarer här är skrämmande, eller tyder snarare på en skrämmande oförmåga hos vissa att erkänna verkligheten som jag verkligen inte hoppas är representativ.

Granatattacker och skjutningar är vardagsmat, poliser och polishus attackeras av gängkriminella och statsministern ojar sig i medierna om att kalla in militären.
    En del som kommenterar här, jag tänker inte peka ut någon särskild, har inte bara den skrämmande oförmågan, de saknar även en grundläggande respekt för mänskligt liv och människovärde. Sitter man och gör hånfulla skrattsmileys samtidigt som folk blir ihjälskjutna och dödas av granater så är det såklart något som är allvarligt fel. Psykopat är väl det jag närmast kommer att tänka på.
  • Anonym (Nej)
    KillBill skrev 2018-01-19 22:49:21 följande:
    Konstigt, enligt den här artikeln från augusti 2017 så har kraven på sökande till polisutbildningen inte sänkts:

www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/trots-hogt-tryck-pa-polisutbildningen-fylls-inte-platserna

Självklart så har många invandrare kommit in på arbetsmarknaden de senaste åren men det handlar då framförallt om invandrare som har varit några år i Sverige och som har lärt sig språket.
    Nu far du med osanning (igen). Begåvningskraven har visst sänkts:

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6472373

Begåvningskraven sänktes 2016 från en fyra till en trea på stanineskalan. Gränsen för en trea går vid den elfte percentilen, eller strax under en IQ på 82 enligt Wechslerskalan.

Gränsen för normalbegåvning går vid 85. Har man mellan 70 och 85 i IQ räknas man som svagbegåvad. Under 70 räknas som utvecklingsstörning.

Framtidens poliser behöver alltså inte ens vara normalbegåvade. Det känns kanske inte så tryggt.
Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?