Inlägg från: K Markatta |Visa alla inlägg
  • K Markatta

Kommer det bli krig i Sverige snart?

KillBill skrev 2017-05-07 10:45:21 följande:
    Då nazisterna inte fick slåss i Falun,tog de chansen i Rättvik och misshandlade politiker och rånade 63-årig kvinna..

aktuelltfokus.se/nazister-misshandlade-v-poli.../
    Artikeln är skriven av en gammal nazist som numera anslutit sig till extremvänstern. Du har ingen bättre källa?
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-05-07 13:52:41 följande:
    Jag tycker att det är bra när högerextremister demokratiseras, men det är jag det..
    Den här kriminella nazisten har inte alls demokratiserats. Han har bara polerat lite på sin yta.

Bra att du nu länkar till en normal artikel istället.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-05-07 16:30:52 följande:
    Kan du ge några exempel som stödjer din tes eller är det så att du stödjer dig på saker som du läst på högerextrema sidor och som kan vara svårt att referera till utan att bli bannad av FL? Jag tycker inte att det är konstigt att de högerextrema är arga för att någon har lämnat klanen.
    Om någon har varit en del av extremistmiljön i större delen av sitt vuxna liv tycker inte jag att man som du lättvindigt ska köpa att han nu helt plötsligt som genom ett trollslag blivit en jättesnäll superdemokrat. Jag är mycket tveksam i det här fallet.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-05-07 18:50:06 följande:
    Så du har alltså inga belägg för ditt påstående, så oväntat..
    Omvänd bevisbörda har inte börjat gälla. Det är du som anser att denne gamle våldsamme nazist nu är en snäll och trovärdig demokrat. Då är det också upp till dig att visa att så är fallet. Tills dess kommer jag fortsätta vara skeptisk till det han skriver.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-05-07 21:06:19 följande:
    Omvänd bevisbörda? Det är du som påstår att personen i fråga inte står upp för demokratin, trots att personen i fråga har lämnat högerextrema kretsar. Det är självklart du som bör styrka ditt påståendet att personen i fråga inte representerar demokratiska värderingar trots att han idag tar kraftigt avstånd från högerextremism och nazism.
    Det är fortfarande du som kommit med det första påståendet att han numera är demokrat. Då är det också upp till dig att visa detta och ange källa. Med den bakgrund han har är ju hans trovärdighet inte särskilt stor eller hur?
  • K Markatta

Vi ska i alla fall få en ny fin version av broschyren "Om kriget kommer".

Tyvärr fick den ömtåliga Sverigebilden ännu en törn i och med att nyheten togs upp i utländsk media:

www.bbc.com/news/world-europe-42733539

Sweden to issue leaflets on how to prepare for war

Sweden will send leaflets to 4.7 million households with instructions of what to do in the case of a war, officials say.

Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?