Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Kommer det bli krig i Sverige snart?

Svensksommar83 skrev 2017-04-28 17:42:33 följande:

Inbördeskrig är det jag syftar till för er som undrar. Å islamisering av Sverige är jag rädd för.

Bäst att du uppdaterar din trådstart med att det är inbördeskrig och islamisering du är rädd för. 

Komplettera gärna också med att du anser att "så många svenskar är så naiva och så förnekande" och borde våga tänka att  "Av alla dessa mängder med människor som vält in i vårat land" (vårat älskade Svea rike) handlar det om att  "majoriteten är IS krigare och andra terrorister som har en enda avsikt.... "

Så får man snabbare klart för sig exakt var allt du säger kommer ifrån.

• nihka
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-05-01 03:13:53 följande:

Pratat med många vid det här laget, kollegor och bekanta, som tänker ungefär som den här krönikören (även om de flesta inte tycker att just vårdkrisen är värst, utan kanske kriminaliteten, eller skolorna, eller den terror som kommer, eller..).

De har iaf nästan alla börjat jobba på en plan för att flytta. En del så snart som möjligt, andra om det krävs inom några år.

www.expressen.se/ledare/susanna-birgersson/jag-flyttar-inte-hem-till-vardkrisens-sverige/

Vi måste leva i helt olika världar för jag känner eller känner inte till någon som funderar på att flytta av den här typen av orsaker.

Däremot känner jag en person som ska åka som utbytesstudent till USA, och då kommer det en amerikan hit motsvarande tid samt en familj där mamman har erbjudits en forskartjänst i Kanada samt en familj från Brasilien som har planer på att köpa fritidshus i Sverige. De tycker det är så tryggt här och är helt fascinerade av att man kan röra sig så fritt exempelvis gå i skogen och åka runt i en husbil - något som verkar otänkbart i Brasilien pga överfallsrisken.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-05-01 10:28:55 följande:
    När tycker du, personligen, att "oacceptabelt" övergår i "kollaps"?
    Kollaps? Please. När tycker du, personligen, att något öht fungerar på något plan någonstans i Sverige? Det är ju bara gnäll, gnäll, gnäll från morgon till kväll. Det enda som verkar ha kollapsat är din förmåga att se klarsynt. Du verkar helt indoktrinerad av de radikaliserade SDarnas och andra extemhögeraktivisters världsbild av att vi lever i en krigszon.

Jag börjar så smått tro utifrån dessa gruppers aggressivitetsnivå att det handlar om ett önsketänkande, så man snart kan få ge sig ut och slåss, för nåt, vad som helst, bara det får flyta lite blod.

Sverige är överlag ett mycket välfungerande och tryggt land med en del samtidsproblem som vi får lösa precis som vi alltid har gjort.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-05-01 10:05:13 följande:
    Sverigefobi är en åkomma som främst drabbar folk som enbart hämtar sina åsikter från högerextremister.

Om alla man känner planerar att flytta från Sverige så säger det inget om Sverige eller utvandringen härifrån - men en hel del om vem man är och vilka man umgås med.

Fobikerna ser inbördeskriget närma sig, hur blåljuspersonalen inte längre vågar sig in i vissa områden, områden som växer och hotar med en landsomfattande islamisering.

Fobier är inte rationella, därför kan rädslan manifestera sig i tvångstankar om flykt från Sverige. Helst skulle det vara tillbaka i tiden till 1950-talet, för innerst inte vet säkert de flesta att Sverige är ett av världens tryggaste länder idag även om Bullerbyn inte finns kvar (och heller iofs aldrig har funnits på riktigt).

Eller som en annan TS här på FL. Hon skulle ta med sig sina barnbarn och bosätta sig under ett vindskydd i en skog i Norrbotten.

Sverigefientlighet verkar ha visa bieffekter på psyket.
    Gah! Skicka dem på 6 månaders "överlevnadskurs" i valfritt IS-kontrollerat område och se om de kommer hem och fortfarande känner av "kollapsen" av det svenska samhället.
  • nihka
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-05-01 11:42:12 följande:
    Ja, visst står sig Sverige bra jämfört med Brasilien (även om en av deras paradgrenar "expresskidnappning" börjar dyka upp även här). Sverige är också tryggare och rikare än t ex Afghanistan eller Somalia. Imponerande.

Vi rör nog inte i samma kretsar, nej. Men bland er som jobbar på dagarna och har kvalificerade yrken går en skiftning genom leden nu. Folk har alla möjligheter att röra sig med internationellt gångbara utbildningar och många träffar regelbundet kollegor från andra länder. Bilden av Sverige utomlands har ändrats en hel del de senaste åren.
    Sverige står sig bra jämfört med de flesta länder. Tråkigt att höra att du är arbetslös och saknar utbildning, men chin up. När man står på botten kan det bara gå uppåt!
  • nihka
    Anonym (LOL) skrev 2017-05-01 15:24:57 följande:
    Det är viktigt för t ex SD att sprida bilden av ett Sverige i kollaps, för då kan de skylla det på invandrarna och därigenom få legitimitet för sin politik. 
    Utmärkt sammanfattat!
  • nihka
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-05-02 07:56:16 följande:
    Du sitter alltså på allvar och ÄNDRAR i inlägg du citerar, för att kunna komma med ett drygt svar?

Oj. Wow.
    Javisst! Ett drygt svar på ditt dryga inlägg. What goes around comes around.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2017-05-02 17:57:18 följande:
    Aha. Så om en läkare frågar vilket ben du brutit, så svarar du "alla", fast du bara menar stortån eller ett revben?
    Någon med en bruten stortå eller ett brutet revben?

Det handlar iaf inte om en annars välfungerande kropp utan detta är en kollapsad människa! Hahaha!
  • nihka
    Anonym (Konstiga mamma) skrev 2017-05-03 11:49:35 följande:

Jag ar ratt forvanad over dina argument. Du funderar over att lata bli fler barn pga radsla for iskrigare och krig. Du har inte alls funderat pa att lata bli fler barn pga att din man inte orkar med dom ni har, du ar psykiskt sjuk, barnen ni har mar daligt och er ekonomi ar anstrangd?? Ar radslan for krig en mer befogad och realistisk anledning I din varld?!

Jo hall dig borta fran skane. Har ar det fullt av iskrigare och muslimer. Akta dig fran att nagonsin komma hit ;)

Särskilt när man redan påstår sig ha tre barn. Väldigt ludna argument.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-05-04 23:27:28 följande:
    Ditt exempel hade varit korrekt om "mina meingsmotståndare" hade frågat: var har kollapsen inträffat?

Det är analogt med att doktorn frågar vilket ben jag har brutit.
    Men det är ju Sverige som har kollapsat säger du ju. 

Det är analogt med att du tror att kroppen bara består av ett ben. Som har kollapsat. Låter jobbigt
Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?