Inlägg från: Svensksommar83 |Visa alla inlägg
  • Svensksommar83

Kommer det bli krig i Sverige snart?

Jag känner mig rädd och orolig över allt som hänt på sistone (terrordåd etc) och vi har mycket IS- krigare etc. I Sverige idag och alla bilbränder, hot och våld mot polisen etc. Ja ni vet. Nu bor jag i en relativt lugn ort i mellersta Sverige men jag undviker stora städer och jag oroar mig för framtiden och för mina barn, min familj. Tänker ibland att jag inte ska skaffa fler barn ifall det blir krig och att det är svårare då om man har för många att skydda liksom. Samma med husdjur, byta bostad etc. Kanske inte ens någon idé att äga för mycket (vill ju bo på landet och ha liten gård) ifall man tvingas fly, lämna landet. Har hört många säga att det bara är en tidsfråga innan "skiten träffar fläkten" eller det "smäller här med". Jag är fullt allvarlig, jag är inte högerextrem eller så (men absolut inte kommunist) jag är realist och jag är förälder och jag är inte blind.... Så vad tror ni? Kan man chilia lite eller är rädslan befogad?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?
  • Svensksommar83
    Anonym (Fly) skrev 2017-04-28 11:33:41 följande:

Bättre ta det säkra före det osäkra. Ta din familj och flytta!

Ironisk? I så fall undrar jag vad du ser för nöje i att dryga och driva med människors rädsla?! Jag är långt ifrån ensam om den här oron ska du veta men alla vågar eller vill inte prata om det...
  • Svensksommar83
    Anonym (Fly) skrev 2017-04-28 12:46:27 följande:

Och nej, jag är inte ironisk. Har själv valt bostad delvis baserad på säkerhetsaspekten och jobbar inom försvaret för att bidra till Sveriges militära förmåga.

Ok då förstår jag bättre hur du menar :) Om det blir för farligt här i Sverige så flyr vi till Danmark men jag hoppas vi slipper vårat älskade Svea rike. Nu är det som sagt lugnt där vi bor men om vi skulle flytta inom Sverige skulle vi välja ställe med omsorg. Skulle aldrig flytta neråt typ Skåne eller Göteborg...
  • Svensksommar83
    Anonym (Fly) skrev 2017-04-28 12:46:27 följande:

Och nej, jag är inte ironisk. Har själv valt bostad delvis baserad på säkerhetsaspekten och jobbar inom försvaret för att bidra till Sveriges militära förmåga.

Ungefär har du/ni valt att bo om jag får fråga?
  • Svensksommar83

Inbördeskrig är det jag syftar till för er som undrar. Å islamisering av Sverige är jag rädd för.

• Svensksommar83

Jag har till och med pratat med invandrare som bott i Sverige en längre tid och även dom är rädda och med all rätt- dom har en gång flytt från det och vet vad det handlar om. Så hemskt att många svenskar är så naiva och så förnekande. Har ni missat nånting? Av alla dessa mängder med människor som vält in i vårat land sista åren tror ni på allvarligt att majoriteten är hederliga medborgare? Om ni tror det- våga tänk tvärtom att majoriteten är IS krigare och andra terrorister som har en enda avsikt...

• Svensksommar83
    Anonym (oro) skrev 2017-04-28 18:20:04 följande:

Kallar du det "återgå till vardagsliv" när den nya regimen inriktar sig på sådant som diktatur, kommunism, övervakning à la Stasi, sharialagar, korruption, högerextremism, militarism, förföljelse av minoriteter som samer, HBQT-folk, kristna, ateister och kritiker? Är det vardagsliv om välfärden skrotas och tortyr införs som förhörsmetoder.

Sannolikheten för att en ny regim värnar individens frihet, försörjning, trygghet samt miljön minst lika bra som den svenska har gjort under den senaste mansåldern får nog ses som rätt obefintlig.

Kunde inte sagt det bättre själv!
Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?