Guldrosen skrev 2017-05-01 10:32:21 följande:
Din inställning till din arbetsledare och slänger in att hon är i klimakteriet avslöjar mycket om dig. Leta fel på andra istället för att inse sina egna brister, som man själv kan göra något åt. Är det verkligen principer som hon håller hårt på eller är det regler? Om anställda bryter mot regler är det oftast ledare/chefer som får ta smällen och det är ingen rolig eller trevlig arbetsuppgift. Har du talat om och visat läkarintyg för din arbetsledare att du varit sjuk p g a jobbet och fått ersättning från företaget för eventuella utlägg i samband med sjukskrivningen? Jag kan förstå din arbetsledare reaktion lite. Hon hyr in alternativt behovsanställer personal för att de är underbemannade, när sedan behovspersonalen inte kan arbeta så mycket som hon har behov av så är det inte konstigt att hon vill byta behovspersonal eller byta leverantör av behovspersonal. Arbetsledaren har säkert krav på sig från högre ort att leverera i tid till rätt kostnad.
Jaså du? Vad har HENNES klimakterie med mig att göra? Det BORDE inte ha något med mig att göra, men det verkar ju varken du eller hon förstå.
Ja jag hade sjukintyg båda gångerna. Detta är en människa som sitter och talar illa om annan personal (som i övrigt sköter sig) och säger att hon önskar att hon kunde sparka dem men att dom redan fått deltidsanställning så hon kan inget göra. Hon är ensam arbetsledare nu då den andra har tagit mammaledigt och det har sparkats till höger och vänster sedan det hände. Hon har dessutom väldigt kort stubin och det är inget hon håller inom sig direkt. Det är inte bara jag som reagerat på detta. Det skall förövrigt göras en utredning via företaget ang hennes kompetens då hon fått mycket klagomål.
Och hur kan du ens försvara att hon sparkade mig då jag blev smittad genom jobbet? Jag jobbar i närkontakt med människor, så smitta GÅR inte att undvika.
Och vi har arbetat tillsammans flera gånger. Hon har aldrig tillrättavisat mig angående min arbetsförmåga. Dessutom är det inte direkt någon raketforskning vi snackar om så man borde väl veta själv om man slarvar eller inte?
zoolook1 skrev 2017-05-01 10:14:06 följande:
Du har inte blivit uppsagd till att börja med. Och hur ska du kunna stämma någon som inte sagt ett ord om dig för förtal? Det är inte olagligt att vara varken arg, orättvis eller att vara klimakteriet.
Det är klart att det känns surt, men du kan inget göra. Ange en fd kollega som referens i stället.
Hon har ljugit om anledningarna till min uppsägning. Så jo hon har sagt flera ord om mig. Eller, du menar att det inte är förtal? Vad skall man isåfall kalla det för?
Och jo, jag blev uppsagd. Fick gå med lön enligt kollektivavtal.