• FruGryning

Rosenrot förstörde min cykel

Vill höra efter om fler har liknande erfarenheter.

Efter misslyckade inseminationer på klinik har vi kämpat vidare med inseminationer hemma inför första ivf-mötet i juni.

Har testat Rosenrot och munkpeppar (inte i samma cykel) i hopp om att boosta ägglossningen riktigt mycket. Men det verkar ha rubbat min cykel istället.

- Mensen blev minimal mot vad den brukar vara. Ingen mensvärk alls. Blödde bara två dagar varav endast den första rejält. Redan på dag två började blodet bli brunt för att sedan bli färgade flytningar dag 3 och ebba ut helt dag 4. (Hade varit angenämt om målet inte varit en bebis.)

-PMS med illamående och ömma bröst direkt efter ÄL. Höll i sig ungefär en vecka.

- Smärtsam ägglossning. Alltså riktigt ont. Vaknade på nätterna av smärtan.

Gravid blev jag ju inte. Funderar i efterhand på om mp/RR orsakade östeogendominans. Eller gjorde min slemhinna väldigt tunn. Den här cykeln, utan något annat än vanlig folsyra som tillägg, är mensen den vanliga rikliga. Ägglossningen gjorde inte ont och jag fick endast min vanliga PMS strax före mens. Kissnödig, godissugen och deppig. Funderade på att test bidrottninggele men är rädd för att rubba cykeln igen nu när det drar ihop sig tiöö IVF.

Har någon mer upplevt samma med RR/MP?

• Svar på tråden Rosenrot förstörde min cykel
Svar på tråden Rosenrot förstörde min cykel