Far och dotter relation påverkas negativt av ständigt trots
Ofta trotsar ju ungar med den som hon känner sig trygg med. Dvs dig. Men hon testar gränserna och då måste hon ju få konsekvenser! Den som förstör barnet är din fru! Att aldrig få konsekvenser för sitt handlande är ju inte klokt! Nu kan jag inte sia om framtiden, men flickan visar ju med all tydlighet att hon VILL ha konsekvenser. Hon behöver kunna lita på er. Det jag ser framför mig är att hon kommer driva saken till sin spets och kommer gå hur långt som helst för att veta var ni står.
Hur ska din fru göra när hon kommer på ungen att röka? Dricka? Vad gör hon när flickan är 12 år och kommer hem kl 02.00 på natten istället för kl 09.00?Ska hon leka fram något då? Eller klappa henne på huvudet och säga att "så får man inte göra"? Det är NU tjejen ska lita på att ni för henne tillbaka till ett korrekt beteende och visar att ni inte tolererar vad som helst. När hon är i tonåren är det alldeles för sent.
Förstår mycket väl att du är less. Ni har ju diametralt olika sätt att fostra barn.
Jag har inte riktigt varit med om det du beskriver med mina barn. Jag var ensam med dom och mitt ord gällde. Ingen annan som sänkte min auktoritet. Så det var ganska enkelt för mig.