Bråk!
Mitt barn har klagat under några års tid (2) att han tycker att det är jobbigt att vara hos den andra föräldern för att det är mycket bråk med höga röster och svordomar.
Jag har pratat med den andre föräldern som bekräftat att det är så och att hen mår jättedåligt över att det är så..de har även ett barn tillsammans.
Mitt X säger att hen tror att sambon lider av en adhd diagnos pga utbrott, grova humörsvängningar och fixar inte alls att det blir motgångar av nåt slag.
Mitt barn gruvar sig alltid innan hen ska dit, har ofta ont i magen och gråter ibland. (Hen är 10 år).
Jag har haft bra kontakt tidigare med mitt x ang detta. Vi har pratat och jag har förklarat att de måste hitta ett annat sätt att lösa sina konflikter på för att det får vårt gemensamma barn att må skit..hen säger att det inte är så lätt då hens sambo inte verkar inse hur allvarligt detta påverkar barnet.
Skolan är även inkopplad då vårt barn gråtit på skolan när hen skulle åka dit efter att ha varit hos oss en vecka. (Vi har vv).
I helgen får jag ett sms från mitt barn som då är hos sin andra förälder. Sms:et innehåller en liten inspelning på ett pågående bråk där höga röster och svordomar hörs..
Jag ser det som ett ytterligare rop på hjälp från mitt barn.
Hen pratar inte med den andre föräldern om hur jobbigt hen tycker det är för att: han (föräldern) verkar inte bry sig får jag till svar från mitt barn..
Jag har även försökt prata med dem båda vid ett tillfälle (kanske var helt fel av mig) om min oro över barnet..hen kunde då inte sova, grät, klagade över magont och svårigheter att andas..hen var då hos mig..
De blev då arga, frågade vad jag var ute efter och gormade och skrek..
Jag sa att jag är orolig över barnet för hen uttrycker starkt att hen inte mår bra av alla bråk som sker hos dom..
Det slutade med att jag åkte därifrån för att de verkade bara vara intresserade av att försvara sig själv ist för att bli orolig över ett barn som inte mår bra..
I helgen skickade jag ett sms till den andre föräldern att jag vill att vi ska gå på ett samarbetssamtal via kommunen..nåt hen inte är ett dugg intresserad av men jag vet inte vad jag ska göra.,
De lever som i nån bubbla där de struntar i de två barn som måste lyssna på dessa bråk och som får mitt barn att må dåligt och vilja vara hos mig mer..
Hjälp..vad ska jag göra?