• Vickan I

Blödning efter ivf

Har de fyra svaga testen du tagit varit på olika dagar? Har de i så fall varit lika svaga? Om testen tagits olika dagar men är lika svaga tyder det på för dålig stegring för att vara en fullgod graviditet. Jag fick också svaga gravtest som blev till minus på ett av våra FET. En sk kemisk graviditet. När tog du första svaga testet? Om det gått några dagar från det till nu skulle ett nytt test visa klart tydligare. Visst kan ett digitalt test visa fel, men mkt ovanligt. Blödning i sig behöver verkligen inte betyda att det är kört. Sämre prognos för svaga test som inte blir starkare i så fall tyvärr.

• Vickan I

Beklagar, men om det var en fullgod graviditet skulle det svaga testet från den 15:e visat tydligt idag och definitivt gravid på cb. Så mkt ska hcg stiga på 8 dgr att det är en markant skillnad. Det skulle vara rätt tydlig skillnad mellan 15:e och 19:e också.

Ruvardag 13 är inte sent att testa. Är runt då alla brukar testa. Går det vägen kan man testa bra mycket tidigare än så ofta. Kliniken tar ju i extra för att gardera sig. När vi gjorde vår första ivf för nio år sedan var det testdag på dag 10. Under åren har det skjutits fram för de ville minska få med så många kemiska graviditeter i statistiken (de som stannar av mkt tidigt). Blödningen kan ju bli konstig ibland. Vid några av mina misslyckade försök har jag varit tvungen att sluta med progesteronet innan blödningen några dagar senare kommit igång.

Men ibland läser man om mirakel här på FL, så håller tummarna!

• Vickan I

Håller iofs med om att flera kliniker kör td efter typ 3 veckor numera. Men till stor del med anledning av det jag skrev ovan. Vid ivf fäster ägget snabbare efter återförande än om man sexar som vanligt hemma. Får man tex ett femdagars återfört fäster det ofta inom 24h.

Svar på tråden Blödning efter ivf