Varifrån får okända personer numret på Viber?
Är ni vänner på FB så kan ni ju ringa via messenger. Annars har du ju skype. Vet inte om man kan ringa från whatsapp, annars finns ju den också.
Är ni vänner på FB så kan ni ju ringa via messenger. Annars har du ju skype. Vet inte om man kan ringa från whatsapp, annars finns ju den också.
FB använder jag inte. Skype är jag lite intresserad av. Funkar det som Viber och är gratis? Hur mycket info behöver man ge för att skapa ett Skype-konto? Räcker det med en hotmail-adress? Lägger man till bara dom personer man vill ha på Skype eller får hela världen tag på en om dom vill?
Så bara en mailadress och inget mer behövs? Hittar man på sitt eget nickname sen? Och man måste adda den man vill prata med? Behöver man uppge sitt telefonnummer i appen? Man kan ringa och skicka sms gratis alltså? Och det funkar som Viber rent praktiskt när man ringer och messar varann? Förlåt för alla frågor men det låter ju jättebra så jag är mycket intresserad.
Läste nånstans att Skype tillåter att man slipper blanda in Skype i vanliga telefonloggen om man inte vill, att Skype inte integrerar med vanliga telefonen som Viber gör nu och det är ju skitirriterande med viber. Jag vill att appen håller sig till sig själv och inte blandar sig med vanliga telefonen.
Om jag kollar att det inte ligger några adresser i adressboken så kommer ingen att hitta mig av misstag alltså förutom dom jag addar eller berättar min adress till? Det låter ju jättebra och som att man själv har kontroll över vem man vill prata med och inte som på Viber där alla verkar kunna hitta en på något skumt vis.
Tack för ditt snabba svar.