• Weijooo

Att bli dumpad

Hej alla!

Jag behöver bara skriva av mig för jag känner att jag har ingen annan att prata med & det kan vara skönt att skriva av sig till där ingen känner dig.

Jag blev dumpad för mer än 1 månad sen. Till en början kändes de rätt ok och jag tänkte att oj men det här kommer gå bra, jag kommer överleva. Men nu senaste tiden har ångesten & känslorna svämmat över och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag vet inte vad som är jobbigast, det eviga ältandet eller att faktiskt vara ensam? Jag saknar mitt ex som FAAN just nu. Jag känner att jag börjar bli galen, har inte känt så tidigare. Jag aktiverar mig redan, jag pratar med mina närmsta. Jag lever & jag ler, men när jag är ensam så är de så jävla jobbigt.

Jag får så mycket konstiga tankar som förföljer mig angående mitt ex. Jag vill bara bli fri från alla tankar, jag vill bara va.. varför dyker han upp som gubben i lådan? Vad ska jag göra?

Han vill inte ha mig och han har förmodligen redan gått vidare, vilket smärtar men jag kan leva med det. Vet inte vad jag ska göra.. saknar honom så.

• Svar på tråden Att bli dumpad
  • smulan81

Det kan vara otroligt jobbigt men det kommer att bli bättre,även om det kan ta tid men försök ta dag för dag, 
    En del människor trivs inte ensamma och en del njuter och trivs med det men vi som inte gillar att vara ensamma tror jag kanske saknar någon och egentligen inte x:et.
    Jag hoppas det snart blir att kännas bättre.

• Nomourn
    Weijooo skrev 2017-04-14 22:50:17 följande:

Hej alla!

Jag behöver bara skriva av mig för jag känner att jag har ingen annan att prata med & det kan vara skönt att skriva av sig till där ingen känner dig.

Jag blev dumpad för mer än 1 månad sen. Till en början kändes de rätt ok och jag tänkte att oj men det här kommer gå bra, jag kommer överleva. Men nu senaste tiden har ångesten & känslorna svämmat över och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag vet inte vad som är jobbigast, det eviga ältandet eller att faktiskt vara ensam? Jag saknar mitt ex som FAAN just nu. Jag känner att jag börjar bli galen, har inte känt så tidigare. Jag aktiverar mig redan, jag pratar med mina närmsta. Jag lever & jag ler, men när jag är ensam så är de så jävla jobbigt.

Jag får så mycket konstiga tankar som förföljer mig angående mitt ex. Jag vill bara bli fri från alla tankar, jag vill bara va.. varför dyker han upp som gubben i lådan? Vad ska jag göra?

Han vill inte ha mig och han har förmodligen redan gått vidare, vilket smärtar men jag kan leva med det. Vet inte vad jag ska göra.. saknar honom så.

Vill du ha ett ärligt svar?

Det går inte att göra ett skit. Jag älskar fortfarande mitt ex och vi gjorde slut för snart 2 år sen. Det har ännu inte gått över.

Nu kanske det inte kommer gå så långt för dig, men som du säger så mår du ju som sämst när du är ensam? Så umgås med så många människor som möjligt. Sysselsätt dig i varje sekund du är vaken. Testa något nytt, spelar ingen roll vad det är, kan vara vad som helst. Att resa kan hjälpa säger en del. Så kanske du kommer förbi det lättare och snabbare.

Men för de flesta så är det något man helt enkelt måste lida sig igenom.
    Jag tror ändå att nån gång i framtiden, om det nu är om en vecka eller om flera år så kommer du känna att du har tagit dig förbi honom.
  • Weijooo

Tack för era svar! ???? Tyvärr är de så att man sitter inne på svaren, men de kan vara skönt att höra någon annan säga dom till en också & en bra läkning kan också vara att få prata ur sig med andra som inte känner en. Jag lider med varje person som får sitt hjärta krossat. Jag är ju en av dom just nu, men jag har gått igenom 2 tuffa uppbrott innan på kort tid. Jag är absolut inte rädd för att vara ensam. Men jag känner mig så vilsen, ovant när man är så van att ha någon vid sin sida varje dag. Kanske är känslan av tomhet bara.. känns så konstigt. Saker & ting underlättar ju när han inte brytt sig efter, säkert redan gått vidare och dumpa mig på sms. Jag försöker ju också tänka varför ska jag lägga all min tid & energi på någon som ändå inte vill vara med mig, jag försöker & försöker komma framåt men vissa dagar drar en tillbaks.

Svar på tråden Att bli dumpad