Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Kan inte sluta tänka på henne!

Anonym (Mjölk) skrev 2017-04-14 17:18:30 följande:

För över 7 månader sedan så gjorde min tjej slut med mig.

Vi har inte snackat på 5 månader nu men jag har fortfarande oerhört svårt för att sluta tänka på henne. Det är så jävla jobbigt att ha det såhär, men så fort jag får se hennes namn någonstans så tänker jag på henne. Vissa av mina kompisar brukar umgås med henne och då är det skitjobbigt för mig att sitta hemma. Jag känner mig som någon psykisk sjuk idiot som inte kan gå vidare. Det borde ju ha gått tillräckligt med tid för att jag ska kunna släppa henne. Vad är det för fel på mig egentligen?? Hur ska jag göra för att kunna gå vidare utan att jag hela tiden tänker på henne?

Sånt suger. Hur gammal är du?
  • Anonym (?)
    Anonym (Mjölk) skrev 2017-04-14 20:01:33 följande:

18

Ok, jag är mycket mycket äldre, över 50, så jag låter som farsor på stan.

Jag har haft väldigt många olika relationer med väldigt många olika kvinnor.

Jag har varit i din situation tre gånger. Det är mycket mer allvarligt än vad folk i allmänhet säger. Det du känner är inte något att ta lätt på faktiskt, människor kan gå in depressioner och ta livet av sig faktiskt. Så att det känns tungt är inte så konstigt.

Det finns inget riktigt bra råd att ge just nu. Men det låter inte som luften går ur dig helt och därmed är din prognos väldigt positiv. För det är så här. Man mår skit, längre än man tror, men sen går det över av sig själv när tiden går. Tillslut kommer du att bli helt återställd igen och må som innan. Jag har inte hittat något sätt som gör det kortare eller längre, det verkar ta den tid det tar vad man än gör.

I fortsättningen kan det vara bra om du försvarar dig lite om du kan. Sex är ofarligt, det är förälskelse som är riskfyllt, och ett bra sätt att undvika problem är att bli bra på att ragga eftersom man då har fler tjejer att välja på och kan välja de kvinnor som är mer stabila, något man lär sig känna igen i den process du är inne i just nu.

Jag tror du är bra igen till sommaren faktiskt. 
  • Anonym (?)
    Tavelramen skrev 2017-04-15 07:41:39 följande:
    Ut och knulla. Slit med vad du kommer över. Leta inte ny partner dom kommer med tiden. Det är förmodligen den bästa medicinen.
    PeterGB3G skrev 2017-04-15 17:50:06 följande:
    Ja, ligg med ett par  nya tjejer. Var inte så noga. Se till att få några snabba under bältet, så blir det lättare att lägga henne bakom dig.

Lite tramsiga inlägg.

Sen hjälper det oftast inte heller. Man behöver få till det med en tjej som lika attraktiv eller mer attraktiv än tjejen man hade för att få nån effekt, men det är ju inte så sexmarknaden funkar.

Om man vill ha snabbt enkelt sex blir kvaliten på tjejen lägre för de flesta män, och man saknar inte sin tjej mindre för man ligger med tjej som är mycket mindre attraktiv än henne, snarare tvärtom ibland.

Kanske en resa kan funka, så man får nya upplevelser. Men för mig har bara tid fungerat. När jag försökt mig på roliga saker har jag bara känt mig mer ensam och saknat mer.
  • Anonym (?)
    Anonym (Anonym_87) skrev 2017-04-16 13:57:06 följande:

Det smärtar att läsa de där för jag befinner mig i samma situation, skillnaden är bara tidsmässigt. Han lämnade mig för lite mer än 1 månad sen fast vi har inte träffats på 2 månader. Vissa dagar är tuffare än andra, igår var en bra dag, idag är en dålig dag.

Tankarna stormar iväg & jag går runt med en klump i magen. Vad förväntar man sig av ett ex egentligen? Jag hoppas ju att mitt ex ska höra utav sig men de känns långt borta. Han lämna mig dessutom på sms, har inte brytt sig nämnvärt efter om inte jag har kontaktat honom, vilket jag försöker undvika. Jag vet inte vad jag ska ge dig för tips.. tid, träffa vänner & sysselsätta dig med sånt som må bra. Jag vet att de är inte svaret man vill höra för man letar efter andra sätt att bli kvitt smärtan. Jag vänder ut & in på mig själv många gånger också. Men tror du läker snabbare om du accepterar, sätter dig själv framför ditt mående, tänker vill jag må såhär? Ska en annan människa få äta upp mig inombords som ändå valt att gå & som ändå inte vill ha mig? Är den personen värd min energi då?

En människa som vill vara en del av ditt liv ser till att finnas där. De är dom man ska ta till vara på. Jag tror när du läkt ordentligt så kommer de finnas en ännu bättre som väntar runt hörnet. :)

Det är bäst för dig att han inte hör av sig. Det är som ett drogberoende, det är bäst att bara sluta, så återställer hjärnan sig tillslut även om det känns som man behöver mer kontakt för stunden.

Kom ihåg att det går över.
Svar på tråden Kan inte sluta tänka på henne!