Inlägg från: Anonym (Mjölk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mjölk)

Kan inte sluta tänka på henne!

För över 7 månader sedan så gjorde min tjej slut med mig.

Vi har inte snackat på 5 månader nu men jag har fortfarande oerhört svårt för att sluta tänka på henne. Det är så jävla jobbigt att ha det såhär, men så fort jag får se hennes namn någonstans så tänker jag på henne. Vissa av mina kompisar brukar umgås med henne och då är det skitjobbigt för mig att sitta hemma. Jag känner mig som någon psykisk sjuk idiot som inte kan gå vidare. Det borde ju ha gått tillräckligt med tid för att jag ska kunna släppa henne. Vad är det för fel på mig egentligen?? Hur ska jag göra för att kunna gå vidare utan att jag hela tiden tänker på henne?

• Svar på tråden Kan inte sluta tänka på henne!
  • Anonym (Mjölk)

18

Anonym (?) skrev 2017-04-14 19:23:06 följande:

Sånt suger. Hur gammal är du?

• Anonym (Mjölk)

Okej, tack så jättemycket för ditt svar!

Anonym (?) skrev 2017-04-14 20:17:41 följande:

Ok, jag är mycket mycket äldre, över 50, så jag låter som farsor på stan.

Jag har haft väldigt många olika relationer med väldigt många olika kvinnor.

Jag har varit i din situation tre gånger. Det är mycket mer allvarligt än vad folk i allmänhet säger. Det du känner är inte något att ta lätt på faktiskt, människor kan gå in depressioner och ta livet av sig faktiskt. Så att det känns tungt är inte så konstigt.

Det finns inget riktigt bra råd att ge just nu. Men det låter inte som luften går ur dig helt och därmed är din prognos väldigt positiv. För det är så här. Man mår skit, längre än man tror, men sen går det över av sig själv när tiden går. Tillslut kommer du att bli helt återställd igen och må som innan. Jag har inte hittat något sätt som gör det kortare eller längre, det verkar ta den tid det tar vad man än gör.

I fortsättningen kan det vara bra om du försvarar dig lite om du kan. Sex är ofarligt, det är förälskelse som är riskfyllt, och ett bra sätt att undvika problem är att bli bra på att ragga eftersom man då har fler tjejer att välja på och kan välja de kvinnor som är mer stabila, något man lär sig känna igen i den process du är inne i just nu.

Jag tror du är bra igen till sommaren faktiskt. 

• Anonym (Mjölk)

Jag har tagit bort henne på alla sociala medier. Men staden vi kommer ifrån är inte så jättestor så det händer att man stöter på varandra ibland. Och jag har vänner som fortfarande umgås i samma kompiskrets. Och ibland så kommer det upp en o annan bild på henne på deras snapchat eller Instagram. Så det känns som att hur mycket jag än försöker att få bort henne från mina tankar så är hon ändå överallt.

Nomourn skrev 2017-04-15 18:31:57 följande:

Dude, för mig har det gått 2 år. Har inte blivit mycket lättare. Men en sak som du seriöst MÅSTE göra är att ta bort henne överallt. Facebook, Snapchat, nummer eller vad det nu kan vara så att du ALDRIG ser/hör av ifrån henne. Det är den bästa knepet att komma över någon om man vet att det verkligen är slut och att man aldrig mer kommer att ses.

Jag gjorde det med mitt ex. Totalblockade henne från ALLT i ett år, jag kände att saker och ting började gå åt rätt håll, jag kände att det fanns dagar jag faktiskt inte tänkte på henne. Men sen en gång så tog jag bort blocken av nån jävla anledning och fick se henne igen på facebook och på all social media och ALLT raserade IGEN och jag var tillbaka på ruta ett.

Du MÅSTE ta bort all kontakt med henne om du verkligen vet att det är över och att det aldrig kommer att bli ni två igen.

Svar på tråden Kan inte sluta tänka på henne!