• lessman

Jag ville ju inte ha barn, men...

Jag har nu börjat förstå att jag har 2 vuxna barn som jag inte har vetat om tidigare. Jag ville ju inte ha barn har jag tyckt sedan tonåren, men ödet ville mig annorlunda. Jag är stolt över dem och allting kommer att bli på deras villkor, för jag tänker inte stressA DEM. Juridiskt sett är de inte mina än, men jag är deras biologiska pappa, och det känna helt underbart.

• Svar på tråden Jag ville ju inte ha barn, men...
  • Dixie
    Gustav L skrev 2017-04-11 06:35:57 följande:

En riktig man har barn, punkt slut.

Grattis!

Så om man inte har/kan få barn är man ingen "riktig man"?
  • lessman

Vi kommer självklart att göra ett DNAtest när vi lärt känna varandra. men ingen kommer ju fram till någon och säger, typ, det här är dina barn efter 25 år typ, så funkar det nog inte riktigt. Dom vill nog gärna veta hur jag är som person först innan det blir juridiska saker. Men visst vore det kul om det blir även så. Jag har inget emot att det blir även juridiskt fastställt att jag är den riktiga pappan.

• Gustav L
    Dixie skrev 2017-04-11 06:38:28 följande:

Så om man inte har/kan få barn är man ingen "riktig man"?

Om du när öppen med att du inte kan få barn och gör insatser för din familj och samhället som kompenserar, kan du komma undan med det. Du kan exempel vis vara en lysande son, farbror, morbror, vän, klä dig med stil och bete dig gentlemannamässigt.

Fast det förändrar inte att en riktig man skaffar barn.
  • lessman

Någon räkmacka har de t defenitivt inte varit, du kan inte ana hur jobbigt det har varit när jag ändå har känt på mig att det faktiskt finns ngt från den gången...me n inte ens vetat hur jag ska börja mitt sökande...

• lessman

typiskt exempel på att en del svenskar inte kan vara glada för andras skull, utan bara avundsjuka..räkmacka...jovisst,.

• lessman

dagisnivå att resonera att om en man inte skaffar barn är han ingen riktig man, så löjligt. en del kanske inte kan o andra vill inte,.

Svar på tråden Jag ville ju inte ha barn, men...