Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Hans barn vill hela tiden aktiveras.

Nja, bio och restaurangbesök osv tycker jag oftast hör helgen till. Problemet här verkar också vara att din sambo inte är hemma när hans barn är hemma. Kan barnen vara mer hos sin mamma under de perioder som pappa ändå mest jobbar?

Det är ju inte du och barnets mamma som har delad vårdnad...

• Mrs Moneybags
    Anonym (Trött styvis) skrev 2017-04-10 22:20:04 följande:

Jag vet inte ifall det skulle uppskattas från mammans håll, det är nog rätt intensiva veckor hos henne med.

Då skulle jag nog försöka få min sambo att vara hemma mer. Det är ju ändå hans barn. Inte går jag på bio två gånger i veckan, varken med mina egna eller andras barn. När han går på bio med dem kan du sitta hemma och ta det lugnt...
  • Mrs Moneybags
    Anonym (gertie) skrev 2017-04-10 22:25:12 följande:

Nej det tillhör nog inte vanligheterna att gå på bio och restaurang flera gånger i veckan. Fast det beror ju på familjen. Sånt bestämmer man ju själv som förälder. Tror du måste själv känna efter vad som är rimligt. Bolla med andra. Känna efter hur mycket du orkar och vill. Kolla vad barn i den åldern behöver. Och så.

Hon har redan känt efter att hon inte vill och det är ju extremt ovanligt att gå ut på det sättet i veckorna, vecka efter vecka. De flesta barn har ju aktiviteter som sport, musik mm och läxor utöver det.

Utan att vara psykolog, kan jag säga på rak arm att barn i den åldern inte behöver mer än ett restaurangbesök/biobesök per vecka, om ens det. Det är ju något som ligger utanför de grundläggande behoven.

Att det är konstant prat, umgänge, intensiv kontakt osv är helt normalt, dock. Man kan inte räkna med att alla barn vill stänga in sig på rummet och läsa en bok på kvällen...
Svar på tråden Hans barn vill hela tiden aktiveras.