Inlägg från: Anonym (gertie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gertie)

Hans barn vill hela tiden aktiveras.

Jac har yngre så kan bara utgå ifrån det. Men mina barn vill umgås mycket kvällstid. Tror de gör det för att tanka närhet och kärlek efter långa dagar borta hemifrån. Ingen aning om tonåringar är likadana.

Minns dock att jag hade ett eget liv som tonåring. Hängde mycket ute med kompisar. Sportade, gick på disco, hängde hos kompisar och fritidsgården. Gör ungdomar inte sånt längre?

• Anonym (gertie)

Du är kanske inte bara van. Det ÄR intensivt att ha barn och man blir trött. Varför är det du som tar hand om barnen?

• Anonym (gertie)
    Anonym (Trött styvis) skrev 2017-04-10 22:08:24 följande:

Skulle önska att det va så ibland! Båda två är härliga men klart att det kan va störigt att bara höra deras Youtube-klipp i soffan en lördagkväll när man försöker se en bra film. Närå, jag ska inte klaga! Är skönt de få dagar som vi faktiskt bara är hemma o softar. Hans barn vill alltid att vi ska ut och hitta på saker.

Alltså barn ÄR jobbiga. Förstår att du tycker det är jobbigt. Tveksamt om jag skulle orka med nån annans barn på samma sätt (kanske för kärlekens skull..).

Kan det vara så att de vill ha aktiviteter för att de inte känner de tillräckligt väl än för att bara chilla?

Annars kan du väl hjälpa dem att hitta bra fritidsaktiviteter. Någon sport kanske? Eller hjälpa dem med det sociala? Bjuda hem kompisar? Vet inte vad 12-åringar gillar. Puzzaafton med kompisarna kanske..
  • Anonym (gertie)
    Mrs Moneybags skrev 2017-04-10 22:12:22 följande:

Nja, bo och restaurangbesök osv tycker jag oftast hör helgen till. Problemet här verkar också vara att din sambo inte är hemma när hans barn är hemma. Kan barnen vara mer hos sin mamma under de perioder som pappa ändå mest jobbar?

Det är ju inte du och barnets mamma som har delad vårdnad...

Håller med om att barnen kanske borde bo mer hos mamman om pappans jobb krockar med barnens behov.
  • Anonym (gertie)
    Anonym (Trött styvis) skrev 2017-04-10 22:16:04 följande:

Jag förstår det! Fast jag tycker inte mina vänner med barn håller igång lika mycket som jag får göra. Träningar o sånt kommer man inte ifrån men att åka in på bio efter det två gånger i veckan kan väl inte tillhöra vanligheten?

Han tar hand om sina barn men sista tiden har det varit väldigt mycket jobb för honom. Sen kan det va så att han lägger väldigt mycket ansvar på mig. Jag klagar inte men måste få bolla mina funderingar nånstans.

Nej det tillhör nog inte vanligheterna att gå på bio och restaurang flera gånger i veckan. Fast det beror ju på familjen. Sånt bestämmer man ju själv som förälder. Tror du måste själv känna efter vad som är rimligt. Bolla med andra. Känna efter hur mycket du orkar och vill. Kolla vad barn i den åldern behöver. Och så.
  • Anonym (gertie)
    Anonym (Trött styvis) skrev 2017-04-10 22:20:04 följande:

Jag vet inte ifall det skulle uppskattas från mammans håll, det är nog rätt intensiva veckor hos henne med.

Men det är ju hennes barn..
  • Anonym (gertie)
    Anonym (Trött styvis) skrev 2017-04-10 22:29:39 följande:

Jag tror inte det. När han är hemma från jobbet så hittas det hela tiden på saker trots att han är helt slut, då kan jag vara hemma själv o ladda batteriet såklart. Men det är mer själva grejen som jag börjar reta mig på. Varför kan man inte bara umgås och ha det mysigt med sina barn?

Det låter inte bra att du börjar reta dig. Det är ett tecken på att situationen är för mycket. Ta tag i det innan du blir bitter eller en dag bara exploderar på barnen. Bestäm dig för vad du mäktar med och håll fast vid det. Tycker pappan att ribban då ligger för lågt så är det hans problem att lösa. Han kan ju inte bara dumpa sina barn på dig.
Svar på tråden Hans barn vill hela tiden aktiveras.