• eelinh

IVF falun, någon mera?

Lillflickan skrev 2017-12-21 06:29:48 följande:

Verkar gå dåligt den här gången också. Kom blod när jag torkade mig i natt.

Hur gick det för dig?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2017-12-31 11:23:57 följande:

Eelinh, lycka till med sprutorna!

Jag tycker äggplocket är 1000 gånger bättre än spolning av äggledarna. När jag spolade äggledarna var det bra alvedon och Ipren som smärtlindring och jag fick värsta mensvärken jag någonsin haft. Var vit som ett spöke och hade så ont att jag inte kunde vara stilla. De släppte inte iväg mig utan de ringde min man som fick komma och hämta mig. På äggplocket får man både alvedon, morfin och lokalbedövning. Lite obehagligt och inget man vill göra i onödan. Men hellre 1000 gånger äggplocket än spolning igen. Kommer inte ihåg att jag haft så ont efter äggplocket heller, men sist tog de även den vänstra äggstocken som gömmer sig så de fick sticka igenom lite väl mycket annat och då hade jag lite ont samma dag och dagen efter. Men inte så farligt. Det kommer gå bra. Det värsta är tiden tycker jag. Vänta på sprutstart, vänta på äggplocket, vänta på isättning och hur många ägg som klarat sig, vänta på testdag...

För mig är det jobbigt ovisst. Har haft lite brungeggigt blod en gång till igår. Men det har inte kommit så mycket. Pendlar mellan hopp att det kan gå ändå och förtvivlan över att tro att det blir missfall igen. Ska ringa för kontroll så fort det blir vardag igen.

Vad skönt att höra att det är fler som tycker att spolingen var jobbig, de flesta verkar inte ens tycka det gör ont? Jag höll på att både kräkas och svimma av smärtan och efteråt kändes det som att jag blivit överkörd och otroligt chockad att jag inte fick höra av läkaren att det kunde göra ont. De gav mig inte ens Ipren eller alvedon. Ja, jag tycker också väntan är jobbigast. Kommer nog gå under av väntan tills man vet om man får ut några ägg som är bra. Skönt att ha er att ventilera sig med!

Åh, förstår att man blir orolig när det är blodblandat men det är ju så vanligt med lite blod utan att det är någon fara. Men det spelar ju ingen roll, klart man blir orolig ändå. Mår du bra för övrigt?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-03 13:26:24 följande:

Nu har jag bokat kontroll. Är i v 8. Så sjukt nervös att det har gått dåligt den här gången också. Men i morgon så får jag veta om det gått så här långt i alla fall.

Håller tummarna :)
  • eelinh

Idag gjorde vi äggplock, det gick hur bra som helst, det är inte något att vara rädd för. Men vi fick ut 5 ägg, jag tyckte de lät lite, men jag hoppas det är bra kvalité så de blir befruktade.

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-11 13:37:27 följande:

Härligt att det gick bra eelinh! Fem ägg är bra. För mig har jag fått ut allt från 20 till fem och då jag fått ut mindre har det gått bäst. Hoppas de tar sig!

Vad skönt att få lite peppande ord, tack! Jag hoppas det går bra imorgon när de ringer :)
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-11 18:06:57 följande:

Det är alltid lika nervöst eelinh!

Jag är så glad att äggplocket gick bra som jag försökte övertala dig om ;)

Hur mår du nu några timmar efter?

Hade du ägg i alla blåsor?

Första gången fick jag typ 20 ägg, hälften befruktade, ett in och tre till frysen. Inget tog sig alls. Gång 2-3 ungefär liknande resultat.

Gång 4, 1:a i Falun fick jag 6 ägg, 5 befruktade, 1 in och 2 till frysen, 2 insättningar, 2 graviditeter och 1 barn första gången. Nu 8 blåsor, 6 ägg, 5 befruktade, 1 in och nu är jag i v9.

Falun och färre ägg har sjukt bra resultat för mig! Tre plus på tre insättningar!

Håller tummarna för dig eelinh!

Haha ja det var verkligen ingenting att oroa sig för, jäklar vad snabbt det gick. :p

Jag vet inte om jag hade ägg i alla blåsor, men jag tror inte det för jag tyckte hon tog fler är 5 blåsor.

Men vad skönt att höra att du har bra resultat från Falun. Jag hoppas vi får nått befruktat och hoppas så på ett i frysen. När du har fått ut lite ägg, har du satt in dom på 5e dagen ändå?
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-12 07:25:04 följande:

Eelinh, jag tror det behöver bli fem befruktade för att de ska odla i fem dagar, men inte helt säker.

My, hoppas det tar sig innan februari. Annars får vi hoppas på ivf. Jag har tyvärr inga svar på dina frågor.

Jag är så glad, alla våra 5 ägg blev befruktade, så det blir återföring på tisdag kl 13. :)
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-12 11:55:34 följande:

Superbra eelinh! Vad glad jag blir!

Ja jag med, hoppas nått klarar sig till frysen också :)
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-01-15 21:53:44 följande:

Håller tummarna för i morgon eelinh!

Men tack :)
Svar på tråden IVF falun, någon mera?