• Anonym (M)

Han vägrar vasektomi

Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 12:33:36 följande:

Åh jo, av alla de år vi levt med varann kan jag garantera det. Jag vet hur han tänker och det finns inte en chans att han skulle gå igenom en småbarnstid en gång till frivilligt.

Men oavsett är beslutet om att låta sterilisera sig enbart hans.
  • Anonym (M)
    Anonym (Barnsligt) skrev 2017-04-10 12:52:06 följande:

Jo, men om han inte vill sterilisera sig så måste han ju ändå sin del av ansvaret för deras sexliv. Han kan ju inte både vägra vasektomi, vägra kondom och vägra avhållsamhet.

Båda måste i så fall ta sin del av ansvaret för deras sexliv.

Ts framstår nästan som lite galen som försöker pressa honom till att sterilisera sig,speciellt när hon själv vägrar det.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 13:02:44 följande:

Det är han som pressar mig.

Det finns för mig två alternativ, antingen att han står för skyddet på ett eller annat sätt eller så blir det inget sex. Han går inte med på något av det.

Då finns det ju inget mer alternativ än att du inte går med på att ha vaginalt sex med, tills han går med på att skydda sig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 13:15:37 följande:

Ja HUR kan jag vara så dum som lyssnar på min egen vilja och tar hänsyn till mitt eget mående?

Jag känner många män som steriliserat sig, ingen har upplevt några som helst problem efteråt.

Kan det vara som så att du behöver gå och prata med kurator eller så om din oro för att han i framtiden träffar en annan kvinna som han vill ha barn med?
  • Anonym (M)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 13:28:38 följande:

Hahaha, va?

Med tanke på hur du bemötte den frågan och hur du i övrigt bemöter frågorna i tråden låter det som att du inte är en dag över 20 år.

Det är 25 års gräns i Sverige för att få sterilisera sig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ella) skrev 2017-04-10 13:33:51 följande:

Är du en sådan som är vansinnigt svartsjuk på att din man och hans ex kände att skapat tillräckligt många barn av kärlek att han beslutade sig att sterilisera sig för hennes skull? Så att hon inte skulle plågas av preventivmedel och han älskade henne så mycket att han tog en för laget?

Mina ord är precis liks relevanta som din ignoranta frågeställning till ts.

Sorry,att göra dig besviken!

Min sambo har inte haft någon tjej/kvinna innan mig.

Så,nej jag har inget att vara svartsjuk på.
  • Anonym (M)
    NomenNescio skrev 2017-04-10 13:45:40 följande:

Löjligt inlägg.

På vilket sätt är TS omogen för att hon anser att båda parterna kan ta reproduktivt ansvar? Hittills har hon fått göra det, trots att hon presenterar alternativ. Han vägrar gå med på något av hennes alternativ, och tycker fortfarande att han ska slippa sitt ansvar.

Och HON är den omogna?

Ts svarade mig på ett omoget sätt, vilket tyder på att hon inte är en dag över 20 år.

Men hursomhelst så handlar det inte om något emotsägning mot att de båda ska ta ansvar för att skydda sig utan om emotsägning att hon kräver av honom att han ska låta sterilisera sig.
  • Anonym (M)
    elmadumle skrev 2017-04-10 13:37:07 följande:

Enkelt, vill han inte använda kondom och du inte vill använda preventivmedel så har ni inte sex, svårare än så är det inte.

Exakt så!
  • Anonym (M)
    LFF skrev 2017-04-10 13:52:19 följande:

Och han kräver lika väl att hon steriliserar sig eller på annat vis tar ansvar för att de inte förökar sig ytterligare, något hon inte vill ställa upp på längre. 

HAN vill ha sex,, HAN vill ha penetrerande sex, HAN vill inte ta något som helst ansvar för att det inte vill bli fler barn.

Hon är helt ok med att inte ha sex.

Då får han ju sura bäst han vill över att inte få ha sex med henne utan skydd.

Att kräva av en myndig, vuxen människa att sterilisera sig är helt fel väg att gå.

Det gäller ju dom båda.
  • Anonym (M)
    Anonym (korkat) skrev 2017-04-10 13:59:41 följande:

Exakt, förjävla barnsligt att hålla på o kräva av varandra att sterilisera sig. Känns som att de har betydligt större problem i sitt förhållande än preventivmedel. Respekt och kommunikation verkar vara några av dem.

Så länge de bråkar om vem av dom som ska låta sterilisera sig, är inte någon av dom mogna för att låta sig det.

Dom enda alternativen som kvarstår är att hon vägrar att ha oskyddat sex eller att hon fortsätter som innan, med att använda skydd vid sex.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 14:18:01 följande:

Hur är det omoget? Det var en genuin respons på ditt ytterst märkliga inlägg.

Det var ditt sätt att svara mig på en helt vanlig fråga som var väldigt märkligt.

Men hursomhelst så länge ni fortsätter bråka om vem som ska sterilisera sig, är ingen av er mogna för att låta er det.

Det märks att du inte är särskilt insatt i hur en kvinnlig sterilisering går till.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 14:29:03 följande:

Varför skulle jag behöva gå till en kurator? Jag har ingen som helst oro inför att han skulle skaffa barn med någon annan, jag skrev ju tom att han kan frysa in sperma att ha som backup om han mot förmodan skulle ändra sig?

Jag är visst insatt och så länge det kräver narkos så är det inget jag tänker utsätta mig för.

Är det korrekt uppfattat att du har bestämt åt honom att han ska frysa in sina spermier för att ha som "backup" efter att han har steriliserat sig?

Varför istället inte (som du själv redan är inne på) sexvägra tills han använder skydd?
  • Anonym (M)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 14:50:21 följande:

Sluta påstå att jag vill tvinga honom, jag tvingar inte honom till nånting.

Ge några exempel på alla dessa problem som kan dyka upp om du vill att jag ska ta det du säger på allvar.

Hela din rubrik i trådstarten får mig att rysa till.

Den borde tycker jag istället ha hetat i stil med "han vill inte använda kondom vid sex, trots att han säger att han inte vill ha fler barn"
  • Anonym (M)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 14:50:21 följande:

Sluta påstå att jag vill tvinga honom, jag tvingar inte honom till nånting.

Ge några exempel på alla dessa problem som kan dyka upp om du vill att jag ska ta det du säger på allvar.

Hade du istället läst hela "Petras" inlägg ordentligt hade du sett exempel på det du just frågade "Pentra" om.
Svar på tråden Han vägrar vasektomi