Han vägrar vasektomi
Åh jo, av alla de år vi levt med varann kan jag garantera det. Jag vet hur han tänker och det finns inte en chans att han skulle gå igenom en småbarnstid en gång till frivilligt.
Åh jo, av alla de år vi levt med varann kan jag garantera det. Jag vet hur han tänker och det finns inte en chans att han skulle gå igenom en småbarnstid en gång till frivilligt.
Jo, men om han inte vill sterilisera sig så måste han ju ändå sin del av ansvaret för deras sexliv. Han kan ju inte både vägra vasektomi, vägra kondom och vägra avhållsamhet.
Det är han som pressar mig.
Det finns för mig två alternativ, antingen att han står för skyddet på ett eller annat sätt eller så blir det inget sex. Han går inte med på något av det.
Ja HUR kan jag vara så dum som lyssnar på min egen vilja och tar hänsyn till mitt eget mående?
Jag känner många män som steriliserat sig, ingen har upplevt några som helst problem efteråt.
Hahaha, va?
Är du en sådan som är vansinnigt svartsjuk på att din man och hans ex kände att skapat tillräckligt många barn av kärlek att han beslutade sig att sterilisera sig för hennes skull? Så att hon inte skulle plågas av preventivmedel och han älskade henne så mycket att han tog en för laget?
Mina ord är precis liks relevanta som din ignoranta frågeställning till ts.
Löjligt inlägg.
På vilket sätt är TS omogen för att hon anser att båda parterna kan ta reproduktivt ansvar? Hittills har hon fått göra det, trots att hon presenterar alternativ. Han vägrar gå med på något av hennes alternativ, och tycker fortfarande att han ska slippa sitt ansvar.
Och HON är den omogna?
Enkelt, vill han inte använda kondom och du inte vill använda preventivmedel så har ni inte sex, svårare än så är det inte.
Och han kräver lika väl att hon steriliserar sig eller på annat vis tar ansvar för att de inte förökar sig ytterligare, något hon inte vill ställa upp på längre.
HAN vill ha sex,, HAN vill ha penetrerande sex, HAN vill inte ta något som helst ansvar för att det inte vill bli fler barn.
Hon är helt ok med att inte ha sex.
Exakt, förjävla barnsligt att hålla på o kräva av varandra att sterilisera sig. Känns som att de har betydligt större problem i sitt förhållande än preventivmedel. Respekt och kommunikation verkar vara några av dem.
Hur är det omoget? Det var en genuin respons på ditt ytterst märkliga inlägg.
Varför skulle jag behöva gå till en kurator? Jag har ingen som helst oro inför att han skulle skaffa barn med någon annan, jag skrev ju tom att han kan frysa in sperma att ha som backup om han mot förmodan skulle ändra sig?
Jag är visst insatt och så länge det kräver narkos så är det inget jag tänker utsätta mig för.
Sluta påstå att jag vill tvinga honom, jag tvingar inte honom till nånting.
Ge några exempel på alla dessa problem som kan dyka upp om du vill att jag ska ta det du säger på allvar.
Sluta påstå att jag vill tvinga honom, jag tvingar inte honom till nånting.
Ge några exempel på alla dessa problem som kan dyka upp om du vill att jag ska ta det du säger på allvar.