Inlägg från: Anonym (korkat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (korkat)

Han vägrar vasektomi

Om ni inte är typ 60 så är det rätt korkat att sterilisera sig någon av er. Du vet väl att förhållanden faktiskt kan spricka va? Hur har ni tänkt att ni ska göra om nu träffar någon ny partner som ni vill ha barn med?

• Anonym (korkat)
    Anonym (j) skrev 2017-04-10 12:23:08 följande:
    Fast vadå, vill man inte ha fler barn så vill man nog inte ha det med någon ny heller. Har man beståmt sig så har man bestämt sig. Knappast korkat.
    Det är som är korkat är att tro att det man känner nu kommer alltid vara så. Man kanske känner så när man är i ett befintligt förhållande där man redan ha 3 ungar. När man är i ett nytt förhållande med en ny person som vill ha barn så kanske man inte känner så längre. 
  • Anonym (korkat)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 12:27:30 följande:
    Hade vi varit 60 hade det inte varit ett problem.

Jag kommer inte vilja ha fler barn oavsett om jag skulle träffa en ny och han börjar känna sig för gammal för småbarn, så han kommer garanterat inte vilja det heller.
    kan man verkligen "garantera" saker i framtiden? Hur vet du vad du eller han kommer känna när han sitter med en ny partner som kanske vill ha barn?
  • Anonym (korkat)
    Anonym (Ella) skrev 2017-04-10 13:20:02 följande:
    Du FATTAR väl att man inte kan hålla på att planera inför en eventuell framtida ny partner när man är i en relation med sin livs kärlek? Varför flyttar inte ts isär med sin man nu så att han kan ha ett hus färdigt och fint stående om han skulle träffa en ny kvinna? Va?

Mest eftebrlivna invändningarna jag stött på.

Det är stor skillnad på kvinnlig och manlig sterilisering. Med tanke på att mannen verkar mån att en av de ska sterilisera sig, vore tanken bra om mannen gjorde det då ingreppet är "säkrare" då. Givetvis ska detta par planera inför DERAS gemensamma liv och inte "ifall mannen träffar en ny".

Du får mig att misstänka att du är en av bonusmorsorna på familjeliv som är lite bitter på att mannen hade en kärlek och liv innan dig. Kan jag ha rätt?
    Du FATTAR väl att man bör tänka lite längre än näsan räcker när det gäller ALLA ingrepp i kroppen som inte går att ändra tillbaka. Om du inte fattar det så är du förmodligen ganska efterbliven ja.

Gör inte det här till en kvinnorfråga för det är efterblivet det med. Du får mig att misstänka att du är Grudun Shyman som sitter och tjattar på FL i smyg. Kan jag ha rätt?
  • Anonym (korkat)
    Anonym (Ella) skrev 2017-04-10 13:29:49 följande:
    Ojdå, jag hade visst rätt. Lyser igenom solklart :D
    Som man känner sig själv känner man andra Drömmer
  • Anonym (korkat)
    Anonym (M) skrev 2017-04-10 13:55:06 följande:
    Då får han ju sura bäst han vill över att inte få ha sex med henne utan skydd.

Att kräva av en myndig, vuxen människa att sterilisera sig är helt fel väg att gå.

Det gäller ju dom båda.
    Exakt, förjävla barnsligt att hålla på o kräva av varandra att sterilisera sig. Känns som att de har betydligt större problem i sitt förhållande än preventivmedel. Respekt och kommunikation verkar vara några av dem.
  • Anonym (korkat)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 14:29:03 följande:
    Varför skulle jag behöva gå till en kurator? Jag har ingen som helst oro inför att han skulle skaffa barn med någon annan, jag skrev ju tom att han kan frysa in sperma att ha som backup om han mot förmodan skulle ändra sig?

Jag är visst insatt och så länge det kräver narkos så är det inget jag tänker utsätta mig för.
    Men du missar fortfarande poängen TS, så länge ni båda håller på sådär... "varför ska jag"...så kommer ni aldrig lösa någonting. Jag kan förstå att du är arg och frustrerad men vad är syftet med din tråd? Att skriva av dig och få mehåll eller hitta  en lösning?

Om du söker en lösning så kanske du själv förstår att sitta och kasta bajskorvar på varandra inte kommer lösa någonting eller? Du vill inte sterilisera dig, det vill han inte heller... så den frågan är ju rätt meningslös att älta över. Om ni inte klarar av att kommunicera med varandra på egen hand så borde ni kanske söka hjälp av någon utomstående?
Svar på tråden Han vägrar vasektomi