• LFF

Han vägrar vasektomi

Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 10:00:37 följande:

Vi är överens om att vi inte vill ha fler barn (har tre), jag är trött på att stå för skyddet och han vägrar kondom. Han vill däremot inte göra en vasektomi men ser inga konstigheter i att jag steriliserar mig eftersom det ändå är i mig barnet skulle växa.. 
    Så hur löser man det här? Slutar ha sex? 

Ja. Eftersom ni inte är överens om hur det ska lösas, att inte få fler barn, så är ju avhållsamhet den enda lösningen. Eller icke-penetrerande sex.
  • LFF
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 10:02:58 följande:
    Jag klarar mig utan sex om jag nu måste, men han försöker alltid få komma till även när det är oskyddat. Han tar inget ansvar alls.
    Och då får han väl bita i det sura äpplet att det kan bli fler barn om nu du inte heller vill kapa ledarna. 

Vilken är din motivering till att inte göra ingreppet bortsett från "jag vill inte stå för skyddet längre"?
  • LFF
    Anonym (Barnsligt) skrev 2017-04-10 13:16:19 följande:

TS, varför använder ni helt enkelt inte kondom? Biverkningsfritt, delat ansvar, ingen behöver göra något ingrepp. :)

Han vill ju inte. Det har TS sagt flera gånger. Han vill ha sex utan något som helst ansvar för eventuell reproduktion. Det är ju också därför han är ok med att TS genomgår en sterilisering men inte vill göra det själv.
  • LFF
    Anonym (X) skrev 2017-04-10 13:26:21 följande:
    Fast det där är ett icke-argument. Bara för att du känner flera som inte har fått några biverkningar så betyder det inte att din man inte kommer få det. 

Men du har rätt i att det är hans tur att ansvara för skydden ifall han aldrig gjort det hittills, men skyddet behöver ju inte betyda att han ska kastrera sig.  Bara att fortsätta neka honom ifall han inte har något skydd att använda, tex kondom.
    Men ingen har ju pratat om kastrering utan om sterilisering. Två HELT skillda saker eftersom man inte kommer plocka bort hans kulor utan bara kapa slangarna. Hade TS pratat om kastrering, att ta bort kulorna, så hade det varit en helt annan sak!
  • LFF
    Anonym (M) skrev 2017-04-10 13:49:12 följande:
    Ts svarade mig på ett omoget sätt, vilket tyder på att hon inte är en dag över 20 år.

Men hursomhelst så handlar det inte om något emotsägning mot att de båda ska ta ansvar för att skydda sig utan om emotsägning att hon kräver av honom att han ska låta sterilisera sig.
    Och han kräver lika väl att hon steriliserar sig eller på annat vis tar ansvar för att de inte förökar sig ytterligare, något hon inte vill ställa upp på längre. 

HAN vill ha sex,, HAN vill ha penetrerande sex, HAN vill inte ta något som helst ansvar för att det inte vill bli fler barn.

Hon är helt ok med att inte ha sex.
  • LFF
    Pentra skrev 2017-04-10 14:42:09 följande:

Som så många andra så rekommenderar jag då kondom. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Och vad gör man då, när mannen som TS har vägrar att använda kondom men ändå vill ha vaginalt penetrerande sex? Och TS är trött på att ta allt ansvar för preventivmedel.
  • LFF
    Lord Hans skrev 2017-04-11 06:28:34 följande:
    Hon behöver ingen motivering, det räcker att hon inte vill.
    Absolut. Men jag är nyfiken av naturen och därav ställde jag frågan.
Svar på tråden Han vägrar vasektomi