• JohannaSaGo

    Väcka 7 månaders för rutiner??

    Min son är snart 7 månader och har sedan kanske 4 månader tillbaka sovit väldigt oroligt varje natt.. somnar vid 21.. och sen från 02 början han vrida och vända sig hela natten och jag måste hålla hans hand, stoppa i nappen, innan han vaknar helt..sen runt 07 vaknar han.

    Han har sovit cirka 3 pass på dagen 1 och 1halv timme vardera cirka.

    Väcker inte när han.sover på dagarna.

    Känns för taskigt..

    Men igår så somnade han på eftermiddagen bara 20 minuter cirka i sin vagn på en promenad och ville inte sova mera hemma. Så vid 17:30 hade hans eftermiddaslur endast blivit 20min cirka. Men han höll sig ändå förvånansvärt uppe till 21 vilket jag inte trodde..

    Men oj vad gott han sov. Tror jag endast vaknade 2 gånger och sedan vaknade vi båda vid 07..

    Då tänker jag att set kanske har med dagssömn att göra..

    Får man väcka ett barn i denna åldern på eftermiddagen så han inte sover 1 och 1 halv timme..

    Eller är det för tidigt med rutiner?

  • Svar på tråden Väcka 7 månaders för rutiner??
  • JohannaSaGo

    Vill tillägga att jag inte vill väcka egentligen då han blir ledsen när det hänt enstaka gånger :(

  • narie24

    Jag brukade väcka mina när de var i den åldern om de sov för länge sista svängen. Försökte styra in (promenad med vagn) sista sovstunden så att den inte hamnade för sent.

  • Anonym (Stina)

    Jag har väckt min från att hon varit 6 månader just vid eftermiddagsluren. brukar lägga henne vid 15.30-16.00 och hon får aldrig sova längre än till 16.30. Undantag vid sjukdom.

  • JohannaSaGo

    Promenad låter som en bra idé.. då vaknar han ändå när jag lyfter ur honom..

    Men blir inte era barn så ledsna när ni väcker dom annars? Min son kan bli jätte ledsen någon minut, sen piggnar han till som vanligt. Men man känner sig så elakan..

Svar på tråden Väcka 7 månaders för rutiner??