• Mia86a

Samarbetet är uselt

Nu har vi bara hört din sida av myntet, men det är ju tydligt att det finns konflikter mellan er.

Hur ställer han sig till 50/50? Vill han ha det och inte du tycker jag du måste släppa efter, det kan öka samarbetsviljan enormt! Det är ju trots allt hans barn precis lika mycket som ditt.

Hur ställer han sig till samarbetssamtal? Jag rycker oavsett ni måste gå till någon och få semestrar och lov reglerade så det inte uppstår konflikter kring det i "onödan". Det är absolut inte sunt att du ska styra det lasset själv!

Kan ni inte föra kontakt via mail istället för telefon? Ogillar man en person kan det vara enklare att ha kontakt i textform. Kanske också lättare för hans tjej att tolerera?

• Mia86a
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-04-13 22:55:28 följande:

Hur kan vad jag vill vara sekundärt om barnet behöver kontakten?

Man ser alltid till barnets bästa. Om barnet bara bor hos sin pappa 5 dagar varannan vecka behöver det då speciellt mycket kontakt med dig även de dagarna? I många fall får det tvärtom motsatt effekt - barnet kanske mår jättebra men så ringer du och barnet börjar då sakna dig för art du tagit kontakt?
  • Mia86a
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-04-13 23:01:31 följande:

Nej, vi hade ingen kontakt till en början och det fick tydliga negativa effekter på barnet. Det fungerar mycket bättre sedan vi införde samtal.

Ok så ni har samtal alltså, vad är då problemet?

Vad var det för negativa effekter som uppstod innan?
  • Mia86a
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-04-13 23:12:50 följande:

Ja jag vet inte. Tror inte hon är der faktiskt.

Jag har absolut inget behov av att prata flera gånger i veckan, jag är öppen för vv.

Men jag tycker inte det är barnens behov som ska stå tillbaka för att vi vuxna inte kan vara lite samarbetavilliga.

Då borde ni få bukt på samarbetet genom samarbetssamtal eller medling bums!
Svar på tråden Samarbetet är uselt