Bonusbarn
Behöver andras åsikter om detta, tacksam för all svar!
Flyttade in till min pojkvän för ca 1 år sedan, han har en biologisk dotter på 7 år och en kille på 18 år dom inte är hand bioson men har funnits i killens liv sedan han var 6 år.
Han har barnen på halvtid och inte fått en krona för dom under 3 års tid tills jag faktiskt krävde att han ska begära halva pengen för båda, det han har rätt till. Mamman till barnen håvar in fullt bostadsbidrag, barnbidrag + underhåll från pojkens pappa men har tills för 6 mån sedan vägrat betala till min sambo för barnen. Nu får han halva barnbidraget för flickan.
Pga bråk hos äldsta killens mamma så bor nu han på heltid hos oss. Vägrar fortfarande betala för HENNES son till oss, tycker det är helt ok att lämpa över allt ansvar och all kostnader för honom trots att min sambo inte har någon som helst betalningsansvar för honom.
Soc har betalat ut matpengar till oss men jag fattar inget alltså... Ska nu vi stå för allt annat?? Vi bor nu 6 pers i en liten 3a, jag har två barn på heltid. Äldsta killen har en säng i ett litet Innerförråd o vi sover ute i vardagsrummet. Har vi inte rätt till att få hjälp med större boende? Sjuk bostadsbrist har vi här i stan men ändå.. kan man bara lämpa över ett barn på någon som inte ens är biologisk förälder?
Blev rörigt men skulle vara så tacksam för svar av någon som ser detta utifrån.. Är otroligt stressad över situationen