Inlägg från: Hololitaaa |Visa alla inlägg
  • Hololitaaa

HJÄLP!!

Nu är jag så förbannad på sjukvården så det finns inte . Söker med frustration erfarenheter från andra föräldrar som kanske kan hjälpa mig . 
    Min dotter började få utslag runt munnen och kinderna redan i vintras, förskolan trodde hon reagerade på någon mat och vi kontaktade BVC och VC . Nej inga prover kan tas så länge hon inte reagerar via luftvägarna. Vi åkte dit igen och då är det tydligen utslag man kan få när det är kyligt och kallt , alltså vinter. vi fortsatte smörja med mjukgörande, men nu är gränsen nådd. Det försvinner inte och det har funnits där i flera månader nu. Kan detta vara allergi ändå ? Någon som känner igen utslagen som fått hjälp ? Det värsta av allt är att hon nu börjar tycka att hon är ful, en 5 åring..det gör så ont i

mig. Att tillägga att det har blivit varfyllda blåsor. 

Snälla någon ? 

• Svar på tråden HJÄLP!!
  • Hololitaaa
    blomman 2 skrev 2017-04-06 07:42:17 följande:

Förskräckligt att ni inte har blivit tagna på allvar,stackars tjej! För mig ser det mer ut som svinkoppor,framförallt när du säger att det är vargfyllda blåsor. Till det behövs penicillin . Jag skulle söka upp akuten om inte VC lyssnar. Stort lycka till. Ps. Arbetar på förskola och ser dessa utslag lite då och då. Har varit med om att föräldrar har blivit hemskickade med svinkoppor och barnen har smittat ner en hel avdelning.

Ja jag var också inne på det . Grejen är att hon har haft detta sen i november kanske , mer eller mindre . Så jag är inte lika säker längre på att det är det eftersom andra barn inte fått det och blivit smittade .
  • Hololitaaa
    viseversa skrev 2017-04-06 07:44:29 följande:

Sök till en annan läkare. Kan det vara början till svinkoppor? Har ni testat att själva utesluta vissa födoämnen som tex mjölk,citrusfrukt,nötter,fisk mm mm mm?

Ja det hela började med att hon hade reagerat efter en måltid på förskolan, vi trodde då det var fisk och uteslöt det. men hon reagerade på varje måltid . Detta tog vi upp med VC, jag är ändå inne på någon allergi av något slag , att hon reagerar på något . Men jag kan som inte utesluta något mer utan att veta vad det kan vara . Förstår inte varför dom inte gör något . 
  • Hololitaaa
    simpson86 skrev 2017-04-06 07:46:04 följande:

Min son har samma!! Vi har varit hos läkare i olika omgångar utan resultat, vi har tagit bort mat, vi har provat allt, vi har fått en ny tid till hudläkare,

Jasså ?? Har ni fått gjort något allergitest ? Du får jättegärna skriva här efter ert besök hos hudläkaren . Har din son utslag på fler ställen eller är det bara i ansiktet ? 
Svar på tråden HJÄLP!!