• Svar på tråden Enkät för student projektarbete inriktning barnfamiljer
  • Carambolan

Jag blir lite förvirrad av enkäten. För mig är det stor skillnad mellan "åka på utflykt" och "åka på semester".

• paontuus

Vi borde nog formulerat det bättre, vi har i störst fokus på aktiviteterna som utförs under en utflykt/semester. Utflykt behöver inte bara vara en tur till parken för picknik utan också en tur med hela familjen till liseberg under en dag t.ex.

Vi ska ändra det så det blir lite mer uppenbart!

• Carambolan
    paontuus skrev 2017-04-03 10:55:07 följande:

Vi borde nog formulerat det bättre, vi har i störst fokus på aktiviteterna som utförs under en utflykt/semester. Utflykt behöver inte bara vara en tur till parken för picknik utan också en tur med hela familjen till liseberg under en dag t.ex.

Vi ska ändra det så det blir lite mer uppenbart!

Ja men det var precis det som gjorde mig förvirrad! Vi gör jättemånga utflykter till museer och temaparker odyl, men eftersom vi bor i Stockholm är det sånt vi vanligen gör en vanlig helg eller till och med en vardag efter förskolan. Aldrig några långa resor eller boende eller nån omfattande planering bakom det :)
  • Stårschan

Jag håller med övriga om att den var otroligt missvisande. Hur ska man svara? Jo, när vi är borta över dagen så är vi borta över dagen. Är vi borta över helgen så är vi borta hela helgen. Är vi borta i två veckor så är vi det. Och ja, hemma i stan så kan ett restaurangbesök vara en utflykt i sig. Är vi utomlands så blir det ett måste för att man ska få i sig mat, osv.

Nej, gör om från grunden och tänk igenom vad ni egentligen vill ha fram.

• paontuus

Kan nog hålla med att det är en relativt dum fråga :P Funderar att ta bort den helt så blir det lite mer klart. Vi ska ändra enkäten under eftermiddag! Tack för era åsikter.

• v i r r a

Har också svarat men ni kommer ha svårt att få ut ngt av svaren...

Som det här tex;

Hur länge brukar ni vara borta? *

Dagsutflykt

Under en helg

Mellan 1 till 2 veckor

Längre tid än ovan

Vi "brukar" göra allt ovan och med helt olika fokus. Tex tre v på landet i en stuga, 1 v fjällvandring, en helg för att stadsturista och över dagen för badhus, äventyrspark el liknande.

Bäst är nog att ni får hjälp av en handledare

• Babyfeber
    paontuus skrev 2017-04-03 11:40:40 följande:

Kan nog hålla med att det är en relativt dum fråga :P Funderar att ta bort den helt så blir det lite mer klart. Vi ska ändra enkäten under eftermiddag! Tack för era åsikter.

Ta bort den och gör om, annars kommer resultatet bli missvisande. Sen brukar man ofta ha med ålder/kön/var man bor eller liknande (antal barn i det här fallet?) för att få nån typ av jämförelse.
Svar på tråden Enkät för student projektarbete inriktning barnfamiljer