Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Kvinnor som vägrar sex

Snälla Peter, nog vet du väl att det är skillnad på människor och maskiner? Eller skolkade du när resten av barnen i klassen fick lära sig om hormoner och hur de påverkar kroppen?

• Stårschan
    Peter1962 skrev 2017-03-31 13:52:49 följande:
    Svara gärna på frågan.
    Tja, du verkar ju verkligen behöva en förklaring. Har du verkligen lyckats bli 55 år utan att förstå att sex är något som man har tillsammans med någon man tycker om, när man har LUST till det? Det är ingen tvångsrutin som att borsta tänderna eller hänga tvätt, alltså sånt som MÅSTE göras. När kvinnokroppen inte längre brinner efter att yngla av sig så minskar hormonhalten och sexdriften minskar. Det är ren och skär biologi. Om det nu inte är så enkelt som att karln helt enkelt inte längre är så attraktiv på det mentala och fysiska planet att kvinnan fortfarande vill ha sex med just honom.
  • Stårschan
    Peter1962 skrev 2017-03-31 15:53:31 följande:
    Tja, du verkar ju verkligen behöva en förklaring. Har du verkligen lyckats bli 55 år utan att förstå att sex är något som man har tillsammans med någon man tycker om, när man har LUST till det?

Vem har sagt att jag är 55?
    Och jo, sex har man när man har lust med någon man tycker om, och om det inte finns är det väl bättre att säga det, göra slut, lämna, bara säga nej är för mig konstigt. 

Det är ingen tvångsrutin som att borsta tänderna eller hänga tvätt, alltså sånt som MÅSTE göras. När kvinnokroppen inte längre brinner efter att yngla av sig så minskar hormonhalten och sexdriften minskar.

Jag är med där också, men från minskad lust till totalstopp, är för mig stor skillnad.

Det är ren och skär biologi. Om det nu inte är så enkelt som att karln helt enkelt inte längre är så attraktiv på det mentala och fysiska planet att kvinnan fortfarande vill ha sex med just honom.

Lite syftningsfel, men du menar väl att hon inte vill ha sex eftersom han tappat det.
    Det kan jag fatta, men då är det väl bättra att lämna.
    Så när man blir äldre och sexlusten försvinner så ska man alltså utan undantag skiljas och leva ensam resten av livet? Du vet att det finns andra värden och glädjeämnen i livet än sex, eller?

Om man är less på sin karl bör man nog göra slut, om man inte hittar en annan lösning som båda är nöjda med.
  • Stårschan
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:13:00 följande:
    Ja det vore väl rätt mot mannen, om ingen lust eller längtan finns, varför ska man då vara kvar? 

Och vad skulle den lösningen vara om sexet är det som mannen vill och inte kvinnan?

Varför förutsätter du att mannen vill ha sex mer än han vill ha ett liv tillsammans med kvinnan?
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:09:11 följande:
    Frågan var:

Hej!
    Till alla er kvinnor som vägrar ha sex med era män. Jag förstår att man kan ha det uppgörelsen från början, men om det händer efter 10-20 år, det är inget mannen kunnat veta eller förstå. Hur rättfärdigar ni er beteende?

Fru Darcy skrev 2017-03-31 16:19:51 följande:

Vadå rätt mot mannen? Om kvinnan är nöjd utan sex och mannen inte är det, då är det väl mannen som ska lämna relationen?

Nej, håller man händerna för ögonen så ser man ingenting.
    Fru Darcy skrev 2017-03-31 16:19:51 följande:

Vadå rätt mot mannen? Om kvinnan är nöjd utan sex och mannen inte är det, då är det väl mannen som ska lämna relationen?

Helt riktigt.

• Stårschan
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:35:27 följande:
    Men då ska du inte uttala dig eftersom du inte förstår.
    Peter1962 skrev 2017-03-31 16:36:52 följande:
    Eftersom jag startade trådsen och därmed vet förutsättningarna. 

Och du startade tråden därför att..? Du verkar ju redan ha alla svar.
  • Stårschan

Och förresten "Det är ingenting mannen har kunnat veta eller förstå". Snacka om att dumförklara sitt eget kön. De flesta har nog lite mera insikt i hur världen fungerar.

Svar på tråden Kvinnor som vägrar sex