Flervarnsföräldrar se hit!
Hej!
Jag är en enbarnsmamma, men jag och min man har börjat prata om att skaffa en till. Våren son är 1 om några dagar, vilket skulle betyda att om man räknar med att jag skulle bli gravid idag så är han nästan 2 när den nya skulle födas.
Men jag minns att jag hade det rätt jobbigt när sonen var liten, kan dock ha varit för att jag var 18 och van vid att sova till 12 och sen inte göra så mycket så det vart en väldigt stor omställning som var svår att hänga med i. Men jag fick mycket hjälp. Det jag vill fråga er flervarnsföräldrar föräldrar är hur det blir när ett till litet barn kommer in i bilden.
Jag har en väldigt snäll mamma som tar min son ungefär en helg i månaden så jag får ensam tid, vilket är en stor avlastning för mig och jag är säker på att fler har det så. Men hur är det sen? Jag vill veta allt. Hur reagerade era barn på nya barn? Hur gamla var era första när ni skaffade det andra? Hur har det funkat?
Vill verkligen ha ett till barn, nu har jag kommit in i mammalivet men mitt huvud vill fortfarande explodera ibland av ett argt barn som vägrar sluta skrika eller vägrar göra något annat än följa efter mig och gnälla för att jag ska bära honom hela dagen... jag ni vet vad jag menar. Jag vill också veta hur ni hanterar sådana situationer med flera barn!