Får skolan ge kött till mitt barn?
Vanlig sådan kost.
Att få det lilla extra kan du göra hemma som friterad pommes.
Men som i ditt ex om Lilla Erik som inte gillar potatis så vad jag vet så brukar det serveras sallad som inte ser ut som endast gurka o tomat. Salladsbordet har utvecklats sedan 80-90 talet då jag gick i skolan. Den innehåller mer än gurka och tomat och är betydligt mer mättande.
Han gör som alla andra hoppar över det som han inte gillar och tar mer av det som är gott. Fyller på från salladsbord och tar knäcke till.
Enkelt kan jag tycka. Vem gör inte så hemma?
Nu jämför du en religion som har x antal år på nacken med en nypåhittad. Mycket fånig jämförelse om jag får säga så (och det gör jag).
Svenska avundsjukan skulle jag vilja förklara det som.
Visst kan man få det lilla extra hemma, men frågan var varför inte vegan eller religös alternativ inte anses vara det lilla extra.
man behöver inte göra sig mer dum än vad man redan är, jag tror nog du förstod ganska väl att jag inte jämför en gammal religion med en ny utan ifrågasätter varför tro öht ska vara en anledning till specialkost i skolan och varför den en religion anses vara skäl nog men inte andra.
Och nej det har inte med avundsjuka att göra utan med slöseri med en redan tajt budget att göra. Pengarna som slösas bort på specialkost skulle kunna användas på mycket vettigare saker än daltande med folks smaker/ideologier/principer. Som du kanske läst så finns det redan skolor som inte slösar med sina resurser utan att det finns goda själv till det, till exempel ett intyg för allergi.