Får skolan ge kött till mitt barn?
Min femåring vet att kött kommer från djur och vilken del så vet inte ditt barn det i skolåldern har du uppenbarligen inte varit tydlig nog.
Min femåring vet att kött kommer från djur och vilken del så vet inte ditt barn det i skolåldern har du uppenbarligen inte varit tydlig nog.
Om du vill att ditt barn ska veta att kött kommer från djur och därför välja bort kött får du ju lära barnet det.
Vad tycker du?
Nej det är inte för abstrakt för ett barn att förstå det är bara du som inte orkar/vill prata med ditt barn om det
För att vissa av oss tycker om kött!
Det behöver inte alls vara abstrakt. Alla mina barn visste vad olika typer av kött kom redan i dagis. Ko (Mamma mu) har vi i grytor och kättfärs, för
gris (Babe) är fläsket vi äter - den goda skinkan, fläskytterfile, salami, kyckling get filéer o kycklingklubbor, nuggets, kebab osv. Viltkött (Bambi) smakar smarr.....
Det är lugnt.
Men med tanke på ts: FÅR SKOLAN GE KÖTT TILL MITT BARN,är svaret: JA.
Eftersom det även finns vegetariska rätter som barnet inte vill ha.
Jag tror varken att ts barn är vegetarian sedan födelsen. Heller inte tror jag att något barn på ettan berättar för andra att han inte vill äta djur. Det påminner snarare om något som mamman sagt eftersom hon bestämt sig för 5 månader sedan att bli veggi.
Som pedagog så skall du veta när det är propert att använda "hon/han/hen".
Inte kommit med den korkade förklaringen "Hon, hen samma sak".
Så som du tramsar runt med att använda hen konsekvent fast du har avslöjat könet på ditt gena barn gör att du har undergrävt din trovärdighet i att vara en pedagog Påtalar också att om du hade varit en pedagog så hade du knappast ställt fråga huruvida vad en fröken får göra eller inte göra, då hade du vetat då en fröken på en skola är också pedagog med.
Dock får du bra betyg i hur man dra uppmärksamhet på ett ämne.
TS har skrivit att hon har förbjudit sina barn att äta kött och att hennes sjuåring inte alltid förstår att det är kött i en del maträtter. TS har även skrivit om att de inte pratar om kött eller köttmat hemma om ingen pratar om det. Så som jag har förstått det så trodde barnet att lasagnen var lasagnen som de åt hemma, alltså att den var köttfri. Om man förbjuder att äta kött av moral och etik så borde man prata om matkött hemma så att barnen inte glömmer bort. Samt att maten man inte äter i skolan ofta har kött i sig.
Barnet har två yngre syskon som vet om kött och liknande och det låter lite konstigt. Om mamman vet att dottern inte alltid kommer ihåg vad som är kött och inte så borde hon prata mer med skolan.
Jättedålig av normal kost?
Anar lite troll här.....