Inlägg från: NomenNescio |Visa alla inlägg
  • NomenNescio

Får skolan ge kött till mitt barn?

Anonym (Lärare) skrev 2017-03-29 22:16:47 följande:
    Ja man får tycka vad man vill men det är faktiskt orelevant då det finns tydliga regler på hur det ska gå till!
    Är du lärare och skriver "orelevant"?

Det är för mig i så fall ett tydligt tecken på att lärare måste lägga ner mer av sin tid och energi på att faktiskt lära eleverna ett korrekt språk och andra ämneskunskaper, snarare än hindra barnen från att äta mat som serveras i skolmatsalen. Hellre än att lära barn att mat är slit-och-släng som gärna kan kastas orörd också, för den delen, precis som någon ovanför påpekade.
  • NomenNescio
    Anonym (Nej) skrev 2017-03-29 22:30:41 följande:
    För att citera dig "Vad skrämmande att ni tar beslut om vad barnen ska äta! Skolan ska ju vara en fristad där man får tänka själv."

Om det serveras häst i skolan och en hästälskade mamma blir förbannad på skolan. Har hon rätt att bli arg?
    Nej, det har inte mamman.

Jag kommer från en familj där hästar som fritidsintresse har varit hela familjens gemensamma hobby, men för den sakens skull vet jag att min mamma aldrig hade ringt och skällt på skolan om de hade serverats hästkött någon dag. Eller blivit arg på mig ifall jag tagit något, utan det var mitt eget beslut.
Svar på tråden Får skolan ge kött till mitt barn?