Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Får skolan ge kött till mitt barn?

För att hålla mig till ämnet, som de flesta här inte klarar av pga deras emotionella utbrott, så är svaret NEJ.

Du som förälder bestämmer vad som gäller för barnet. Hade en lärare sagt till en muslimsk elev "'ät du fläsk lilla stackare" hade han/hon fått rejäla problem.

Och att vara vegetarian är ingen religion. Det är för det mesta ett informerat val.

• Anonym (Nej)
    Glinda från Oz skrev 2017-03-29 21:52:41 följande:
    Vad skrämmande att ni tar beslut om vad barnen ska äta! Skolan ska ju vara en fristad där man får tänka själv.
    Haha jo visst minns man skolan där man får tänka och vara sig själv Obestämd

Om en elev tog med sig sin katt uppskuren i bitar i en god sås så skulle väl han/hon få dela med sig utan att andra föräldrar blev arga då? De eleverna tog ett aktivt val att äta katt. Eller hund för den delen.

Bara för att majoriteten i Sverige vill äta djur (läs inte tänker på miljön t.ex) så ska väl inte de som väljer att avstå av dessa skäl bli utpekade? Borde det inte uppmuntras istället?
  • Anonym (Nej)
    Tom Araya skrev 2017-03-29 22:09:02 följande:
    Sjukt system enligt min mening. Föräldrar har för mycket makt över skolan.
    Hur ser ditt ideala skolsystem ut då?
  • Anonym (Nej)
    Glinda från Oz skrev 2017-03-29 22:11:34 följande:
    Jag vet inte riktigt om du försöker vara rolig eller vad du sysslar med. Men det blir nog bra.
    Blev lite svårt förstår jag. Jobbigt att inse att en är lika hjärntvättad som de normavvikande.
  • Anonym (Nej)
    BahHumbug skrev 2017-03-29 22:10:49 följande:
    Fast nu var det så att mamman hade förbjudit sina barn att äta kött.
    När det gäller förbud så känner jag lite agg, då har man bestämt att barnen inte får välja själv. Det är en sak om familjen äter vegetariskt hemma och låter sina barn prova på olika rätter för att sedan välja själv. Det är nog lättare att gå från kött till vegetarisk kost än att gå från vegetariskt till kött.
    Hänger med på ditt resonemang. Absolut. Förbud är laddat och i Sverige är förbud inte vidare vanligt vilket är bra såklart.

Min syster har barn som äter vegetariskt. Föräldrarna förklarar för sina barn varför de själva har valt detta och varför de tycker att det är ett bra val för barnen. Barnen kommer ju, när de är tonåringar, skita fullständigt i vad föräldrar tycker och äta det som de vill ha. Ingen religion alltså.

Och även om många blir förbannade av mina liknelser så är vi i Sverige på ett sätt hjärntvättade. När det var några % häst i maten var det ju ramaskri. Hästarna var säkert gamla och hade nog levt ett bättre liv än slaktkor. Var var problemet, egentligen?

Och sry för off topic.
  • Anonym (Nej)
    Glinda från Oz skrev 2017-03-29 22:24:34 följande:
    Jag fattar helt ärligt inte vad du menar. Vad pratar du om? Islam, Jesus, illuminati, Sverigedemokraterna? Jag vet inte vad du tycker eller vad du står heller.
    För att citera dig "Vad skrämmande att ni tar beslut om vad barnen ska äta! Skolan ska ju vara en fristad där man får tänka själv."

Om det serveras häst i skolan och en hästälskade mamma blir förbannad på skolan. Har hon rätt att bli arg?
Svar på tråden Får skolan ge kött till mitt barn?