• Johan75

Får skolan ge kött till mitt barn?

Anonym (Mamma) skrev 2017-03-29 18:31:09 följande:
    Jadå, det är lugnt nu. Hen har ställt några frågor kring djur och kött, men det är inget hon verkar grubbla så mycket över nu. Hen blev ledsen just när hen insåg att det var ko, men det är ingen fara nu.
    Jag är inte arg på mitt barn, jag är arg på fröken som tar såna beslut utan att rådfråga oss föräldrar.
    Fast vilket beslut tog din dotters fröken? Att din dotter fick äta det hon pekade på? 

Med tanke på allergier som faktiskt är farliga för barnen så anser jag att alla andra restriktioner kring mat bör ligga på barnet själva när de kommit upp i skolålder. Klasserna blir större och pedagogerna har mer ansvar för pedagogik och mindre för barnpassning. Ska barnet då begränsas att äta viss mat beroende på etiska ställningstaganden i familjen, religion eller vad det nu må vara så bör de klara av att förmedla detta själv. Då kan fröknar och personal koncentrera sig på de som har allergier. 
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Anonym (Mamma) skrev 2017-03-29 19:39:11 följande:
    Det är abstrakt för mitt barn.
    Men upplever du inte att det är ett problem nu när du inte vill att hon ska äta kött?
  • Johan75
    EnAnonumius skrev 2017-03-29 22:29:16 följande:
    Det framgår om du orkar dra kontext mellan det jag citerade av TS och det jag skrev som svar på det citerade..

Förutom då att jag gjorde tillägg på hennes felaktiga användande av "hen" samtidigt.
    Problemet är ju att det inte var TS du citerade. 
  • Johan75
    Anonym (smilla) skrev 2017-03-31 10:46:34 följande:
    Vilket är idiotiskt.
    Beror väl på? Serveras det redan ett vegetariskt alternativ så tycker jag nog att barn i skolåldern ska klara av att själva välja vad de vill äta. 
Svar på tråden Får skolan ge kött till mitt barn?