Inlägg från: Anonym (Anonyma jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonyma jag)

Han är som helt förändrad efter vi fick barn

Nu är jag inte utbildad psykolog, och jag är fullt medveten om att depressioner kan yttra sig på olika sätt, men jag har aldrig hört talas om någon som dödar ett husdjur pga depression. Han verkar dessutom social och umgås med vänner. 

Jag har själv lidit av depression, och flera av mina närstående har lidit av depression, och enligt mina erfarenheter så brukar deprimerade människor isolera sig. 

Och jag undrar varför så många ignorerar det faktum att han dödat TS husdjur? Och TS, du verkar själv vilja förlåta honom. Är det för att det är en hamster? Om det hade varit en hund? Katt? Häst? 

Om han hade gått ut och strypt TS häst, hade det gått att förlåta? 

Om någon hade medvetet dödat mitt husdjur hade det tagit hus i helvete. 

• Anonym (Anonyma jag)

Jag har full förståelse för att man inte bara drar hur som helst när man har barn ihop. Men det du beskriver är inte bagateller TS. Du blir utsatt för psykisk misshandel och han verkar ha ett fruktansvärt humör som går ut över både dig och er lilla dotter. 

Under årens lopp har jag haft flera väninnor som varit fast i dåliga förhållanden, och jag har försökt stötta och peppa dem till att lämna. Jag har kommit med konkreta råd hur de ska kunna bryta upp osv. Det jag märkt är att de flesta vill faktiskt inte lämna, utan de vill bara prata av sig och ha någon som tycker synd om dem. 

För mig är det ofattbart hur och framförallt varför man väljer att stanna kvar i en relation som får en att må dåligt. 

Svar på tråden Han är som helt förändrad efter vi fick barn