Anonym (Orkar inte.) skrev 2017-03-30 06:25:59 följande:
Igår pratade jag med honom, jag berättade hur jag kände och att jag inte anser att hans beteende är okej. Att han får sluta kalla mig hora, lat, ful och tjock osv samt att jag behöver hjälp iaf en natt på helgen med vår dotter... jag berättade även hur det känns när han blir aggressiv, att jag blir rädd för honom. Responsen var inte direkt som jag hade tänkt mig.. jag hade föreställt mig hur JAG skulle reagera om min partner sa detta till mig och jag skulle ju bli jätteledsen för att ha sårat den jag älskar och verkligen aldrig göra om det. Men min sambo blandade in allt i vårt samtal, om jag då tog upp att jag behövde en natts sömn så svarade han med att då måste jag göra mer hemma den dagen, jag frågade om han menade att jag var tvungen att förtjäna en natts sömn men det sa han nej till, att det är självklart att jag ska sova en natt MEN då får vi bestämma vad som ska göras istället. Allt det andra sopade han liksom under mattan, fick liksom inte fram ett ord av honom förutom om detta jag redan skrivit... jag känner mig mer tom nu än innan vi pratade, så himla synd då jag längtade lite till att verkligen prata ut och lösa allt.
Tack igen alla ni för allt ni skriver, betyder allt!
Typiskt narcissistbeteende att vända allt till att vara ditt fel. Han bemötte alltså inte ens att det är orimligt att man kallar sin käresta alla de där fula och kränkande sakerna som du beskriver? Han anser alltså att det är hans rätt att göra det, medan du å andra sidan måste "förtjäna" att få en hel natts sömn.
Du verkar ju höra hur horribelt det låter, så jag hoppas verkligen att du redan idag börjar ringa runt och berätta för folk hur du har det, så att du kan förbereda din flytt därifrån. Börja packa redan idag så att du är borta när han kommer hem. Han kan som sagt bli farlig.