• Anonym (q)

Han är som helt förändrad efter vi fick barn

Har han fått en depression av att bli förälder? För vissa blir det en chock med en så stor förändring i vardagslivet.

Du måste sätta ner foten nu oavsett, säga att han är så förändrad, ge exempel. Be honom vara tyst så att du får säga ditt. Sen fråga hur han vill ha det för DU tänker inte leva i den här sitsen länge till. Antingen går han med på familjeterapi och verkligen visar att han vill satsa på er familj och att han älskar dig (vilket innebär att man INTE säger elaka saker till den man påstår sig älska!) eller så får ni separera.

• Anonym (q)
    Anonym (Orkar inte.) skrev 2017-03-29 10:57:08 följande:
    Han har aldrig någonsin slagit mig, han kan ha hållit fast mig när jag försökt gå ifrån någongång men inte mer än så. Däremot har han slagit sönder en dörr här hemma och slagit ner möbler i ilska.

När han dödade min hamster blev jag faktiskt rädd för honom, för precis som du skriver så är det inte normalt någonstans. Anledningen att jag verkligen inte kan berätta för någon är just för jag vet exakt vad alla i min närhet skulle säga.... de skulle säga att jag skulle lämna direkt..
    då vet du också vad som är det rätta att göra
  • Anonym (q)
    Anonym (Orkar inte.) skrev 2017-04-01 07:45:15 följande:

Jag kommer använda mig av denna tråd för att skriva av mig lite. Har liksom ingenstans att vända.mig just nu och jag behöver mest ventilera. Igår var han irriterad som vanligt när han kom hem, jag stod i köket och småskrek för sig själv om att jag inte gör något alls, han kastade ett glas i diskhon som höll iaf och en tiger som vår dotter leker med vid köksbordet slängde han in i väggen men enligt honom var han inte arg bara småirriterad. När vår dotter hade somnat pratade jag med han igen, att jag vill inte ha det såhär och att jag hatar när han skriker eller slänger saker, han sa att han förstod och att det inte är okej. Att han inte brukar bli såhär men att det bara har varit mkt på jobbet sista tiden.

Ja vad ska han svara? Klart han svarar så. Han kan knappast svara att detta är så här jag är i min natur, det kommer aldrig ändras. 

Måste dock säga att då får du kontra med att andra människor INTE kastar saker och skriker bara för att "det är lite mycket på jobbet!" Den ursäkten duger inte. Har han bekymmer ska han söka vård! 
Svar på tråden Han är som helt förändrad efter vi fick barn