• Anonym (fy!)

Han är som helt förändrad efter vi fick barn

Att du börjar tassa på tå för att inte göra honom arg, eller att han sårar dig, eller att du inte ens vill att han skall komma från jobbet är ju enorma varningstecken. Visa honom den här tråden. Tar han inte till sig den så ta ditt barn och flytta. Du ska inte bli hans privata lilla slagpåse för hans taskiga humör. Han har inte en susning hur mycket tid det tar med ett spädbarn, eller barn överhuvudtaget. Han har inte en susning om hur kvinnokroppen fungerar och vad som händer med magen under en graviditet. Han har inte en aning om hur trött man är och att man aldrig får sova 8 timmar i sträck under lång tid.

Din karl är en fullblodsegoist och ett svin och borde inte ens få kalla sig pappa :(

• Anonym (fy!)
    Anonym (Orkar inte.) skrev 2017-03-29 10:57:08 följande:
    Han har aldrig någonsin slagit mig, han kan ha hållit fast mig när jag försökt gå ifrån någongång men inte mer än så. Däremot har han slagit sönder en dörr här hemma och slagit ner möbler i ilska.
    När han dödade min hamster blev jag faktiskt rädd för honom, för precis som du skriver så är det inte normalt någonstans. Anledningen att jag verkligen inte kan berätta för någon är just för jag vet exakt vad alla i min närhet skulle säga.... de skulle säga att jag skulle lämna direkt..
    Det där låter verkligen illavarslande. Det börjar med små saker, sen eskalerar det. Hållit fast? Slagit sönder en dörr i ren ilska? Slagit ner möbler i ren ilska? Han har helt klart aggressionsproblem. Hur gör du den gången han slår DIG? Går du då, eller kommer du fortsätta tänka att "han var otroligt kärleksfull förr"?

Många män är helt fantastiska så länge de får 100% uppmärksamhet från sin kvinna. Men när passionen svalnar och hon börjar intressera sig för barn, för sitt arbete, går ut med nån väninna.... då är man illa ute som kvinna. Du måste börja fundera på om du vill ha det så här i fem år. Tio år. Femton.
  • Anonym (fy!)
    Anonym (Orkar inte.) skrev 2017-03-29 11:43:39 följande:
    Jag vet ju egentligen att det beteendet inte är normalt, jag känner ju hur sårad och förnedrad jag känner mig. Men ändå så försvarar jag det på något sätt, jag tänker att jag är för känslig och att jag måste ju tåla lite osv
    Tåla lite? Man behandlar andra människor med respekt. Han ska behandla dig som han behandlar sina bästa vänner. Gör han så här med sina vänner? DU ska vara hans närmaste. DU ska vara hans partner. DU är mamma till hans barn. DU ska vara hans bästa vän. DU ska vara hans stora kärlek. Och hur behandlar han dig? Som en fiende. Och du tycker du "ska tåla lite"? Läs de här raderna en gång till. Och fråga dig själv om han behandlar dig med den respekten man behandlar alla andra i sin omgivning.
  • Anonym (fy!)
    Anonym (Orkar inte.) skrev 2017-03-29 12:04:19 följande:
    Han är absolut en helt annan person när han är med sina vänner, där har vi ngt vi har tjafsat om dessutom. Han brukar även låta mig ta skulden om han inte orkar träffa sina vänner, då säger han att jag inte låter honom dra osv så de tror att JAG är den som bestämmer allt här hemma vilket verkligen inte är fallet.
    Han säger själv att jag är hans bästa vän och att han vill dela sitt liv med mig och utan mig vill han inte ens leva. När han slog sönder dörren så bad jag han dra, då var vår dotter 1 vecka så jag sa att det var över och han visste vart dörren var. Då gick han in i toaletten och svalde massa tabletter så det blev en cirkus med ambulans osv så det är ju också en anledning varför jag känner att jag inte bara kan lämna, jag är rädd att han tar livet av sig helt enkelt.
    Det är just det som är hans intention. Att DU ska känna dig skyldig. Han skuldbelägger dig. DU har inte ansvar för vad han gör med sitt liv. Han kommer inte ta sitt liv, han är alldeles för egotrippad för det. Däremot gillar han att lägga skuld på dig. Också en mycket oattraktiv och elak egenskap. "Allt är ditt fel" tänker han. Och är det inte ditt fel, så kommer han se till att du tror det i alla fall. Han är en omogen, egotrippad, elak människa. Och honom tar du hänsyn till!
  • Anonym (fy!)

PS. Han SÄGER att du är hans bästa vän. Men vad säger hans handlingar?

• Anonym (fy!)

Tänker lite att den dagen han blir ensam med barnet några timmar, och barnet skriker och skriker och skriker. Med de aggressionerna han har finns risk att han faktiskt slår barnet. Eller skakar barnet så det får hjärnskador och/eller dör. Även den mest tålmodige förälder kan bli verkligt irriterad med en skrikande baby. De flesta av oss gråter av trötthet och irritation - men vi skulle aldrig i livet röra barnet på ett dåligt sätt. Risken finns att barnet råkar väldigt illa ut med sin pappa.

• Anonym (fy!)

I en depression så dödar man inte husdjuren. Man nedvärderar inte partnern. Man struntar inte i att ge barnet mat om det skriker. Man slår inte sönder dörrar eller välter möbler. Man umgås inte så mycket med vänner och är supersocial.  

Hur i all världen kan ni säga att mannen har nån sorts depression?

• Anonym (fy!)
    Stårschan skrev 2017-03-29 15:09:21 följande:
    Skulle ambulanspersonalen ha gjort det då, eller hur funkar det? Har de skyldighet att göra det?
    Vårdpersonal har skyldighet enligt lag att inlämna anmälan till socialförvaltningen i såna fall där man kan oroa sig för barnen i familjen. Tydligen oroade man sig inte.
  • Anonym (fy!)
    Anonym (Orkar inte.) skrev 2017-03-29 14:39:58 följande:
    Ska försöka prata med honom redan idag när han kommer hem! smile1.gif
    Lycka till. Men jag har mina dubier. Han kommer be om ursäkt och garantera att han kommer skärpa sig. Han kommer lova guld och gröna skogar och berätta hur mycket du och barnet betyder för honom. I morgon, eller i övermorgon så är han tillbaka till sitt gamla hemska jag igen.
  • Anonym (fy!)

När t o m mamman säger att hon undrar vad hon gjorde för fel i uppfostran, är det en enormt stor varningssignal. Att han växt upp utan pappa är ingen ursäkt. Det har min son också gjort (nu 30 år gammal). Han har aldrig visat några aggressioner eller varit taskig mot djur. Han respekterar både mig och sin sambo. Det är något allvarligt fel med din karl!

Svar på tråden Han är som helt förändrad efter vi fick barn