Inlägg från: Anonym (Sågottsomnykter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sågottsomnykter)

Hur ofta dricker du alkohol?

Jag dricker i princip aldrig. Mest för att jag faktiskt inte tycker det är särskilt gott. Så de gånger i mitt liv som jag druckit har det varit mest för andras skull. Eller för att det "tillhör" det man ska göra. Gå på krogen tex. Men nu är jag ingen partypingla så de tillfällena är få. :)

Jag tycker att du TS gör ett klokt val att inte dricka inför dina barn. Jag har vuxit upp med föräldrar som var som dina grannar ungefär. Varje helg, fredag och lördag söp de, och jag mådde hemskt dåligt. Allt som tillkommer med spriten var vidrigt. Hur de förändrades i sitt sätt att vara och alla bråk kvällarna slutade med.

Visst kan man ta tex ett glas vin, eller en öl, eller kanske en liten whiskey, trots att barnen är hemma. Men aldrig att det är ok att dricka så att man blir påverkad enligt mig. För barnens skull.

• Anonym (Sågottsomnykter)
    Svensksommar83 skrev 2017-03-30 11:16:50 följande:

Tack snälla för positiv feedback på mitt inlägg :D

Mina föräldrar drack aldrig när vi barn var närvarande under min uppväxt och drack öht väldigt sällan. Det fanns aldrig alkohol hemma heller under min uppväxt och kanske är det vad som påverkat min inställning till alkohol och alkohol o barn.

Så lite så :)

Och jag har svårt för alkohol just pga mina upplevelser istället. Jag bestämde mig innan jag fick barn för att de aldrig skulle behöva se, och äcklas av, en berusad mamma, och det har de inte gjort heller. :)
Svar på tråden Hur ofta dricker du alkohol?