• LFF

Mina barn är försvunna!

Anonym (En mamma) skrev 2017-03-28 08:29:04 följande:

Enligt ts så är hon deprimerad, knaprar piller, dömd för stöld och har tagit barnen. Svärföräldrarna är inte till hjälp heller om jag fattat det rätt?

Lägger man samman det så tyder det ju på nått allvarligt och då bör ju polisen verkligen jobba på att hitta både henne och barnen men de verkar jobba slött enligt ts. Så vad är det som inte stämmer eller framkommit?

Missing people är verkligen en instans som isf kan vara till hjälp eller media om nu speciellt barnen är i fara på något sätt.

Annars kan ju ts själv åka runt och leta på olika ställen där han tror hon och barnen är.

Sen ang hjälp med att hitta. På facebook vimlar det med olika efterlysningar om flickvänner, försvunna tonåringar, misstänkta brottslingar mm. Så fort det dyker upp något där det inte hänvisas till polisen eller mp så ska man akta sig väldigt noga med att erbjuda hjälp eller tips. Du vet faktiskt aldrig orsaken till att någon försvinner och att hjälpa en ev förövare i det läget....

Så du menar att föräldrar aldrig tar sina barns parti även om barnen felar? Du menar att det inte kan vara så att mamman ljugit för sina föräldrar för att få TS att framstå som den skit som många här anser honom vara? Du menar att det inte finns idioter till kvinnor som anser att barnen är DERAS och att mannen bara är spermiedonatorer även om man haft en relation och därmed vill göra allt för att pappan inte ska ha någon kontakt med sina barn? ''

TS har ju ingenstans gett någon som helst info om vare sig barn eller mamman annat än barnens ålder. Och det är klart att man utan problem kan gömma sig undan både polis och andra myndigheter även i Sverige bara man vill. Och håller hon sig borta tillräckligt länge så kommer hon ju att få behålla barnen med motiveringen att de har rotat sig med mamman....
  • LFF
    Anonym (Vars) skrev 2017-03-28 10:07:07 följande:

Ja men hejsan mina barn är försvunna. Skulle nog inte starta en tråd på fl kanske....om detta är sant så finns det säkert en anledning till varför hon stuckit. Förmodligen för att det gäller säkerheten för både henne och barnen.

Och män som drar med barnen gör det för att kvinnan är våldsam då?
  • LFF
    Anonym (Nästa) skrev 2017-03-28 10:29:15 följande:
    Är motsatsen bättre då? Att någon får hjälp att hitta fru och barn, kanske mördar dem i misshandel. Då är de döda för att det var elakt mot stackars mannen att misstro honom. Det är inget fel på försiktighetsprincipen hos oss vanliga medmänniskor. Låt polisen sköta den delen istället. Det finns två alternativ i ett sådant scenario, inget är bra, men ärligt talat är "skyldig till motsatsen bevisats" i vissa fall det mindre dåliga alternativet.
    Men vem här har hjälpt TS att hitta barnen och mamman? TS har anmält till polisen och varit i kontakt med Soc men undrar vad han kan göra mer för att få saker och ting att gå lite fortare. Ingenstans går det att identifiera vare sig barn eller mamma. Ingenstans finns det en fråga om hjälp för att hitta dem.
  • LFF
    Poascenko skrev 2017-03-29 13:13:05 följande:
    I så fall skulle nog varken polisen eller soc avvända de obligatoriska 39 timmar. Främst inte med barn inblandade och det eftersom de inte enbart "lämnat honom" utan enbart försvunnit. Någonting stämmer inte här.
    Det som inte stämmer här är problemet att det är mamman som stuckit med barnen istället för pappan. Och eftersom så många myndigheter, precis som folk här, inte ser någon annan förklaring än att det är mannen som är ett svin så är det "ok". 

Att mammans föräldrar inte vill uppge för pappan vart deras dotter och barnbarn befinner sig är inte heller konstigt. Som förälder gör man ju allt för att skydda sitt barn, även om man faktiskt anser att barnet gör fel. 
    Poascenko skrev 2017-03-29 13:00:32 följande:
    Vem vet om det verkligen stämmer? Hittills har alla vi här enbart hört ts version om hans fru. Självklart kan han ha rätt i sin bedömning om hennes mentala tillstånd, lika gärna kan han vara någon våldsam man som genom sociala medier vill ha kontroll över sin fru igen. Vem vet?

Jag skulle gärna tro på hans version, men det som stör mig är att varken polisen eller soc tänker hjälpa honom. 
    Fast han har ju inte gjort en endaste antydan till att försöka ta reda på vart mamman och barnen befinner sig i sin trådstart eller de få inlägg han gjort i tråden. Han ville veta vad mer han kan göra för att få de rättsliga kvarnarna att mala fortare för att på rättslig väg få tillbaks sina barn. Ju längre tid barnen är med mamman, desto större är sannolikheten tyvärr att pappan kanske aldrig mer få se barnen eftersom myndigheterna kommer anse att barnen rotat sig hos mamman.

• LFF
    Poascenko skrev 2017-03-29 13:46:01 följande:
    Absolut! Spelar könen någon roll här? I slutändan handlar det ända om deras barn. Och just pga det undrar jag varför varken polisen eller soc ingriper här. 
    För att det är en mamma som försvunnit med barnen. Tyvärr så är det så att pappor ligger i underläge i det fallet. Inte första gången och inte sista. Och sen kan mamman säga "jag tog barnen av rädsla för mannen" och sen är mannen körd hos myndigheterna även om kvinnan ljuger arslet av sig. Tyvärr. 
  • LFF
    Anonym (kritisk) skrev 2017-03-29 23:52:03 följande:

Men vad vill du egentligen ha svar på???

JA till stor del misstror jag TS pga av hur det statistiskt ser ut när någon försvinner med barn. JA jag blir fördomsfull.

MEN den andra stora delen är att historian inte riktigt känns riktig. Tror du soc bara rycker på axlarna åt en orosanmälan för de inte vet var hon finns. En orosalmän är för BARNENS skull.

Har du missat hur många gånger som barn hamnat i kläm trots orosanmälan för att soc haft för mycket att göra? Där barn dött trots orosanmälan för att ärendet hamnat mellan stolarna? Där pappor fått kämpa som satan för att få vårdnad om sina barn trots att mamman inte är en helt bra förälder? För "mamma är alltid bäst för barnen".
  • LFF
    Anonym (kritisk) skrev 2017-03-30 09:47:23 följande:
    NÄ det är jag medveten om. Men det var väl inte det detta handlar om. BARNEN ÄR FÖRSVUNNA
    Ja, barnen är försvunna. Och du undrade om Soc bara rycker åt axlarna åt en orosanmälan. Och ja, det händer alltför ofta att soc rycker på axlarna åt en orosanmälan oavsett anledning. 
  • LFF
    Poascenko skrev 2017-03-31 09:42:32 följande:
    Det har du alldeles rätt i, tyvärr. Men skulle det vara så att kvinnan och barnen HAR FÖRSVUNNIT och inte bara LÄMNAT honom, spelar det nog inte längre någon roll vad soc tycker och tänker. De är det väl polisen som gäller för att utreda deras försvinnande. Eller hur?
    Absolut. Och vi vet ju hur lite polisen har att göra också. Också tyvärr. Eller hur lätt saker och ting hamnar mellan stolarna för att det är olika polisdistrikt. Också tyvärr sant. 
  • LFF
    Poascenko skrev 2017-03-31 10:31:16 följande:
    Alltså, ta inte illa upp, men du blir det väl lite metafysiskt här.
    Håller absolut med dig att man kan ha någon delad uppfattning om hur diverse myndigheter i Sverige sköter sina jobb, men jag har aldrig varit med om att polisen ignorerar helt och hållet när personer, främst barn, enbart försvinner. 
    Jag tar inte illa upp. Men jag vet också vilka problem som kan uppstå när folk byter distrikt. Det händer ju både en och flera gånger då polisen har haft olika system i olika distrikt, system som inte pratar med varandra och därmed så vet inte den högra handen vad den vänstra gör. Nu har det ju skett en stor omorganisation där jag har för mig att man även infört ett nationellt system för hela polisen så jag hoppas verkligen att det går lättare framöver i dessa fall.

Jag hoppas att jag har fel, att TS barn dyker upp snart och att situationen löser sig både för TS (som jag hoppas inte är en våldsam man), mamman och barnen. 
Svar på tråden Mina barn är försvunna!