• Anonym (råd)

Mina barn är försvunna!

Det enda jag kommer på: När de hittas - gå aldrig med på att barnen tillfälligt ska bo med mamman på nya stället. Då blir det permanent.

Till er som utgår från att kvinnor flyttar med barnen för att de blir misshandlade:

Min man som är from som ett lamm blev psykiskt och fysiskt misshandlad av sin förra fru. Sen tog hon barnet och stack. Nej polisen gjorde inget och sen när hon väl

"kom fram" tyckte soc att barnet inte bodde med pappa längre. Därav rådet att aldrig acceptera en tillfällig flytt i väntan på utredning/som etc om det är tvist i domstol. Det finns gott om kvinnor som kan göra sånt som ts sambo av ren egoism utan att det är något fel på pappan! Även om det givetvis finns fall med kvinnoisshandel också. Gå inte på det där med att lämnade män är misshandlare och lämnande kvinnor är änglar. Män och kvinnor är människor och båda kan begå dåliga och egoistiska handlingar. Det är så lätt att automatiskt ta parti mot mannen trots att inget pekar på att det är hans fel.

Svar på tråden Mina barn är försvunna!